بازدید سردار جعفری از مناطق سیل‌زده مازندران/ سرلشکر موسوی در سفر به گلستان: آمده‌ام تا در کنار مردم باشم

میزان نوشت: سرلشکر جعفری به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران و بررسی روند امداد و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وارد این استان شد.

سردارسرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به منظور بازدید از مناطق سیل زده مازندران وارد این استان شد و در حاشیه بازدید از روستای رکن کلای شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه استان‌های گلستان و مازندران از استان‌های شهید پرور و مومن ایران هستند و خدمتشان در جنگ و دفاع مقدس زبانزد خاص و عام بوده، گفت: در ماجرای سیل اخیر شاهد هستیم که خسارتی به مردم وارد شد، اما نکته حائز اهمیت این است که آحاد مردم به ویژه گروه‌های جهادی بسیج و نهادهای انقلابی، وظیفه اصلی خود دانستند که در اولین فرصت به کمک همنوعان خود در مناطق سیل زده گلستان و مازندران بشتابند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در استان مازندران گروه‌های جهادی بومی استان با خونگرمی و همدلی به کمک سیل زدگان آمدند، افزود: الحمدالله در این مناطق مشکل تخلیه آب وجود ندارد و بعد از چند روز آب‌های سطحی مانده از سیلاب فروکش کرد.

سرلشکر جعفری گروه‌های جهادی که برای امداد رسانی به مردم سیل زده مازندران آمدند را قابل توجه دانست و با اعلام این مطلب که بیشتر خسارت مثل تخریب منازل، داخلی است و ظاهر شهر تا حدود زیادی به وضع اول برگشته است ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این خانه‌ها بازسازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیل گلستان اشاره کرد و گفت: در گلستان و شهرهای گمیشان و بندرترکمن جاده‌ای که بخاطر انتقال سیل قطع شده بود با تلاش شبانه روزی، پل روی آن امشب نصب و فردا تردد به گمیشان برقرار می‌گردد.

وی افزود: خروجی آب منطقه هم با سرعت بیشتر تا ۲ یا سه روز آینده تخلیه می‌شود که البته بخاطر حجم ورودی آن، زمان را طولانی می‌کند.

فرمانده کل سپاه با قدردانی از مردم صبور و مومن سیل زده که در این چند روز سختی‌ها را تحمل کردند، اضافه کرد: نهادهای سازندگی و نهادهایی مثل بسیج و سپاه، ارتش و گروه‌های جهادی که وظیفه امداد رسانی دارند با کمک خود مردم تا آخرین لحظه همراه هم باشند و در باز سازی و نظافت شهر موثر واقع شوند.

وی در پایان یادآور شد: آنچه که در این گونه حوادث مهم است، همدلی و همیاری مردم است که می‌تواند مشکلات را حل و گرفتاری‌ها را رفع کند.
سفر فرمانده کل ارتش به گلستان
تسنیم نوشت:

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به منظور تسریع روند امدادرسانی به سیل زدگان، صبح امروز وارد استان گلستان شد.

فرمانده کل ارتش در خصوص حضور اولیه نیروهای مسلح از همان روزهای ابتدایی برای درمان امدادرسانی به مردم سیل زده  اعلام داشت: از روز اول چند کار کلی همچون انتقال مردم از  محل‌های پرخطر به محلهای امن، مطمئن  و نیز  نگهداری، اسکان، تغذیه و حفظ بهداشت و درمان آنها مدنظر بوده که این کارها باید در اولویت اول برای مردم انجام می‌شد.

سرلشکر موسوی با اشاره به  اقدامات مهندسی و مدیریت عمومی ارتش اذعان داشت: خطرات حجم آبی که به واسطه سیل آمده بود و مناطق وسیعی را فرا گرفته بود، باید تقلیل پیدا می‌کرد و پیشگیری می‌شد تا خطرات بعدی مهیب نباشد و بتوان قبل از اینکه شهرها و روستاها را در بر بگیرد  این آبها را به دریا متنقل کرد. اینها کارهای عمومی بود که همه دست اندرکاران استان و ستاد مقابله با بحران استان که نیروهای مسلح هم عضو آن هستند شروع کردند وظایف خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش در ادامه پیرامون علت حضورش در این مناطق سیل زده افزود: با اقدامات خیلی خوبی که انجام گرفته بود امیدوار بودیم که وضعیت به مرور تثبیت شود. از دو روز قبل مقداری وضعیت پیچده‌تر شد و ما هم در چند روز آینده، روزهای سخت‌تری را احتمالا خواهیم داشت. من هم  آمدم در این روزهای سخت همراه دیگر همرزمانم کنار مردم باشم بلکه بتوانیم کارهای جدید را در دست بگیریم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید و هم مطلع هستید روز گذشته تصمیمات جدیدی گرفته شد و از همان موقع کارهای جدید در دستورکار ما قرار گرفت که انشاله  بتوانیم هر چه بیشتر آسیب‌ها را تقلیل دهیم. همانگونه که تا الان هم تا حد بسیار زیادی همه دست‌اندرکاران موفق بودند، بتوانیم خطرات جانی را به صفر برسانیم و مردم عزیزمان آسیب نبینند.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: خطرات مالی قابل جبران است امیدواریم خداوند بزرگ کمک کند و ما بتوانیم برای این مردم خوبمان وظیفه خود را  آنچه را که شایسته آنها است انجام دهیم.

وی همچنین به اقدامات اولویت‌دار ارتش در خصوص سیل اخیر اشاره کرد و تاکید کرد: حفظ جان مردم، رسیدگی به تغذیه و بهداشت و اسکان آنها مسئله بسیار مهمی است. باید آبهای موجود از منطقه خارج شود از ورود آبهای دیگری که به خاطر بارشهای آینده و احتمال آب شدن برفها، سیلابهای بیشتری منطقه را تهدید می‌کند، جلوگیری شود؛ البته این موضوع از احتمالات است لیکن باید پیش‌بینی اقدام را به عمل آورد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: تمام تلاشمان را تحت مدیریت استانداری گلستان که مدیریت ستاد بحران را نیز در این منطقه برعهده دارند خواهیم نمود تا این مشکلات پیش آمده برای مردم را مرتفع نماییم.

۲۱۴۲۱۴
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =