۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
آخرین تحولات بازار مرغ/ هر کیلو مرغ چند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:حجت گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و در خرده فروشی‌ها ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار تا ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: وقوع سیل‌های اخیر و سودجویی برخی مغازه داران موجب شده تا مرغ با نرخ بالای ۲۰ هزار تومان در برخی مغازه‌ها عرضه شود از این رو انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی با اعمال نظارت بیشتر از سود جویی برخی افراد جلوگیری کنند.

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های بالاتر مورد تأیید اتحادیه و تشکل‌های تولیدی نیست.

قیمت مرغ

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کمبود مرغ در برخی مغازه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جوی و وقوع سیل‌های اخیر، حمل و نقل کامیون‌ها در برخی جاده‌ها با مشکلاتی مواجه شده به طوری که امکان بارگیری از بسیاری از واحدهای مرغداری وجود ندارد که این امر موجب شده زمینه برای عرضه مرغ در بسیاری از مرغداری‌ها کم شود.

وی با اشاره به اینکه در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و مشکلات حمل و نقل و عدم امکان بارگیری مرغ، از واحدهای مرغداری با کمبود عرضه در مغازه‌ها رو به رو هستیم که این امر بر نوسان قیمت مرغ در روزهای اخیر دامن زده است.

این مقام مسئول درباره تأثیر ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در روز طبیعت برای بازار و وضعیت بازار، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی، ازدیاد تقاضا ممکن است بر افزایش قیمت در روز طبیعت دامن بزند.

حجت در پایان با انتقاد از آشفتگی قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد، تصریح کرد: اگرچه مدتی است شرکت پشتیبانی امور دام با حضور پررنگ در عرضه کنجاله سویا توانسته تا حدودی از تنش قیمت در بازار آزاد بکاهد از این رو انتظار می‌رود این امر در خصوص ذرت دامی اتفاق بیافتد تا با رفع مشکل نهاده‌های دامی تولید کنندگان با مشکل افزایش قیمت در تولید مواجه نشوند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =