آمریکا ادعاهای واهی علیه حزب‌الله را تکرار کرد

ایرنا نوشت: یکی از شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر لبنان در اوایل فروردین ماه، بار دیگر مدعی داشتن اطلاعاتی درباره وجود کارخانه مخفی موشک های «نقطه زن» حزب الله در بیروت شده است.

 شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در دولت آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که پمپئو در این دیدار به «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در این خصوص هشدار داده است.

پمپئو در جریان سفر 3 و 2 فروردین ماه 1398 به لبنان با هدف ایجاد اختلاف بین گروه های لبنانی و دخالت در امور داخلی این کشور با مقام های مختلف لبنانی دیدار و در نهایت به خاطر موضع گیری های قاطع آنان در ارتباط با حزب الله و قانونی بودن فعالیت های این حزب، مجبور شد با دست خالی به واشنگتن بازگردد.


رژیم صهیونیستی حساب ویژه ای را برای سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان باز کرده بود، ولی اکنون که این سفر با شکست مواجه شده، اقدام به انتشار برخی مطالب و ادعاهای تکراری می کند.
بر پایه این گزارش، پمپئو که اطلاعات خود را از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرده بود، به الحریری هشدار داده که وجود این کارخانه مخفی می تواند پیامدهایی برای لبنان داشته باشد.

نتانیاهو پیشتر نیز بر اساس اطلاعات غلط خود اعلام کرده بود که ایران در منطقه «تورقوز آباد» دارای تاسیسات هسته ای است و همین موضوع نیز خبرنگاران را به این منطقه گسیل و در نهایت پوچ بودن ادعاهای وی با تایید وجود کارخانه قالیشویی در این محل، ثابت شد.
10 مهر ماه 1397 نیز چنین ادعاهایی از سوی برخی منابع مطرح شد که به دنبال آن وزارت خارجه لبنان با گردهم آوردن سفرا و دیپلمات های مقیم بیروت و بازدید آنان از اماکن ادعایی نتانیاهو، پوچ بودن اطلاعات وی را ثابت کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جدیدترین نمایش خود پس از افشاگری درباره تاسیسات هسته ای ایران در تورقوزآباد، با نمایش یک نقشه و تصویر ادعا کرد که حزب الله، موشک های خود را در کانون زندگی شهری لبنان و نزدیک فرودگاه بین المللی بیروت پنهان کرده و از شهروندان این کشور به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک تریبون جهانی، سه نقطه نزدیک به فرودگاه از جمله ورزشگاه «العهد» متعلق به حزب الله را به دوربین ها و حاضران نشان داد و همزمان ارتش اشغالگر رژیم جعلی اسرائیل با انتشار عکس ها و ویدیوهایی مدعی شد که اسرائیل مکانی را که حزب الله از آن برای ارتقای موشک های زمین به زمین خود به موشک های نقطه زن استفاده می کند، کشف کرده است.
در جریان بازدید دیپلمات های مقیم لبنان نیز فرودگاه بین المللی بیروت یکی از پیرمردهای لبنانی که از بالکن منزل خود نظاره گر حضور آنان در اطراف فرودگاه بود، با صدای بلند از آنان پرسیده بود 'موشک ها را پیدا کردید'.

آمریکا بشدت از رژیم صهیونیستی و اقدامات تجاوزکارانه آن علیه ملت های منطقه حمایت می کند و به تازگی نیز حاکمیت اسراییل بر بلندی های اشغالی جولان سوریه را به رسمیت شناخت و برخی آن را به عنوان رشوه سیاسی و انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو تلقی کردند.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    0 0
    جالبه که به سعد حریری گفته حزب الله کارخانه موشک نقطه زن در لبنان داره اما سعد حریری ازش نپرسیده چرا جولان را ضمیمه خاک زورآباد کردی. آدم به این بی شخصیتی واقعا تحفه است