۱ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

راهنمای سفر به رم و کارهایی که باید در آن انجام داد

در این منطقه‌ی عجیب، هنر، سنت و مدرنیته باهم دست به یکی کرده‌اند! +تصاویر
راهنمای سفر به رم و کارهایی که باید در آن انجام داد

رُم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور با ۲۶۴۹۷۲۴ سکنه و همچنین مرکز ناحیه ی لاتزیو می‌باشد. هم چنین رم با مساحت ۱۳۶۲۸۷ کیلومتر مربع، وسیع ترین شهرداری ایتالیا به حساب میاید. رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است.

کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۷ رم به عنوان یازدهمین مکان بازدیدشده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد.

از استودیوهای معروف و تاریخی فیلم در رم چینه‌چیتا است و بقایای کولوسئوم، آمفی‌تئاتر معروف رومی نیز در همین شهر است. رم به طور گسترده ای به عنوان پایتخت مد جهان است . اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان . رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان ، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند.اکثر خانه های لوکس مد و زنجیره های طلا و جواهر مانند بولگاری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکیشان در این شهر واقع است. همچنین دیگر برچسب های مهم مانند شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا ، آرمانی و ورساچه بوتیک های لوکسی در رم دارند . (منبع: ویکی پدیا)

دسترسی به رم
 

رم به انواع مختلفی قابل دسترس بوده و از هر وسیله ای برای رفتن به آن می توان استفاده کرد. بهترین راه برای رفتن به رم استفاده از مسیر هوایی می باشد. 

هواپیما:

رم دارای 3 فرودگاه می باشد که برای پرواز های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده اند. اطلاعات مربوط به فرودگاه اصلی رم در زیر می آید:

فرودگاه چمپینو رم - Rome Ciampino Airport

فرودگاه چمپینو، رم یک فرودگاه نظامی و همگانی مسافربری با کد یاتا CIA است که یک باند فرودآسفالت دارد و طول باند آن ۲۲۰۸ متر است. این فرودگاه در کشور ایتالیا شهر رم قرار دارد و در ارتفاع ۱۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

فرودگاه لئوناردو داوینچی، فیومیچینو - Aeroporto Leonardo da Vinci di Fiumicino 

فرودگاه لئوناردو داوینچی-فیومیچینو یک فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا FCO است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۲۸۸ متر است. این فرودگاه در شهر فیومیچینو کشور ایتالیا قرار دارد و در ارتفاع ۵ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

فرودگاه ویتربو - Rome Viterbo Airport

فرودگاه ویتربو، رم یک فرودگاه نظامی و غیرنظامی با کد یاتا (VTR Proposed) است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۱۳۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر ایتالیا کشور ویتربو قرار دارد و در ارتفاع ۳۰۳ متری از سطح دریا واقع شده است.

جاذبه های توریستی جزیره ی رم:

1. بازدید ازکولسیوم – Colosseum
یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است. کولوسیوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است. کولوسیوم ظرفیتی میان ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نفر و ۸۰ درب ورودی داشته است. ساخت کولوسیوم توسط وسپاسیان بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه‌گذاری شد. پس از آن پسرش تیتوس در سال ۸۰ میلادی کار ساخت آن را در زمین‌های باتلاقی میان تپه‌های اسکوئیلین و کائلین تمام کرد. البته پس از او دومیتیان – برادر تیتوس در کولوسیوم تغییراتی اعمال کرد و آن را به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی در روم کامل کرد.

امروزه بیش‌تر کولوسیوم را با تاریخ خونین نبرد گلادیاتورها در آن می‌شناسند. در کولوسیوم گلادیاتور با یکدیگر یا با حیوانات وحشی می‌جنگیدند و اسباب سرگرمی تماشاچیان خود را ( که اغلب از اشراف بودند) فراهم می‌کردند. برخی اعدام‌ها (مانند اعدام با رهاسازی حیوانات وحشی) نیز در کولوسیوم انجام می‌شده است.

‏‏2. بازدید ازمعبد پانتئون – Pantheon
یکی از پرآوازه‌ترین و پر نفوذترین بناها در تاریخ معماری، معبد پانتئون است .این معبد در حدود ۱۲۵ میلادی ساخته شد. پانتئون معبدی گرد و گنبد دار است، در جلویش رواقی مستطیلی دارد که به نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید با ساخت گردوار اولیه آن تناسبی ندارد و احتمالاً بعدها برآن افزوده شده‌است. معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبدهای جهان جزو شگفتی‌های دنیای معماری است.

 

3. بازدید ازموزه های واتیکان – Vatican Museums
موزه های واتیکان از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان هستند. موزه واتیکان یکی از دیدنی‌های اصلی شهر واتیکان است. این موزه که آثار هنری تاریخی بی‌نظیری را که مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک است را در خود جای داده، سالیانه پذیرای حدود ۴ میلیون بازدید کننده است. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد. 

در آخرین یکشنبه هر ماه، موزه واتیکان درهایش را برای بازدید کنندگان بصورت مجانی باز می‌کند. صف مردمی که خواهان بازدید از موزه واتیکان در آخرین یکشنبه هرماه هستند، به حدی طولانی می‌شود که از چندین خیابان می‌گذرد.

4. بازدید از کلیسای سنت پیتر – St Peter's Basilica
کلیسای سنت پیتر واقع در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که مربوط به دوره ی رنسانس پسین می‌شود. این کلیسا که به طور کلی توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد.

زیربنای این کلیسا نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع است و حجاری‌ها و مجسمه‌های سقف آن اثر میکل آنژ می‌باشد. نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده‌است. هر ساله بین ۱۵٬۰۰۰ تا بیش از ۸۰٬۰۰۰ نفر برای شرکت در مراسم‌های مختلف، در میدان سن پیترز و یا داخل باسیلیکا جمع می‌شوند.

از نظر معماری، این کلیسا بزرگترین بنای دوران خود محسوب می‌شود. باسیلیکای سن پیترز یکی از چهار باسیلیکای رم است که عنوان باسیلیکای اعظم را دارا می‌باشند. برخلاف تصور رایج، این کلیسا یک کلیسای جامع نیست؛ چرا که محل اقامت پاپ نیست. محل اقامت پاپ (به عنوان اسقف رم) در باسیلیکای سنت جان لاتران قرار دارد.

5. بازدید از باغ های Borghese
بازدید از باغ های Borghese یکی دیگر از کارهایی است که در سفر به رم باید انجام دهید. معماری این باغ و ویلای آن در جهان بی نظیر است و تاریخ آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد. این مجموعه دارای باغ و ویلا و موزه و گالری های مختلفی می باشد. همچنین این مجموعه به عنوان سومین پارک بزرگ رم شناخته می شود.

6. خرید در Galleria Alberto Sordi
نمیتوان از نقش خرید در شهرهایی که عازم آن هستید چشم پوشی کرد. رم نیز مراکز خرید واقعا زیبایی دارد که مرکز خرید Galleria Alberto Sordi یکی از آنهاست. این مرکز خرید به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید اروپا شناخته می شود. انواع برندهای مشهور دنیا و برندهای مطرح ایتالیایی در اینجا شعبه دارند و می توانید با خیال راحت به خرید بپردازید.

 

7. بازدید از باغ وحش Bioaparco
این باغ وحش زیبا در زمینی به مساحت 17 هکتار در منطقه باغ های Borghese واقع شده است. این باغ وحش دارای 1114 حیوان از 222 گونه ی جانوری می باشد. قدمت این باغ وحش به سال 1908 باز می گردد که در آن زمان برای نگه داشتن و حفاظت حیوانات نایاب ساخته شد.

8. تفریح در پارک آبی Hydromania
کمتر کسی در شهر رم خسته می شود. این شهر برای همه ی سلیقه ها و از هر سنی برنامه دارد. یکی دیگر از کارهایی که می توانید در سفر به رم انجام دهید، تفریح در پارک آبی Hydromania می باشد. این پارک آبی بزرگ و زیبا که بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد، دارای انواع سرسره های آبی، استخر های مختلف و ماشین ها و ورزش های آبی می باشد. مینی کلاب این پارک آبی مخصوص بچه های کوچک می باشد که تفریحات مخصوص به خود آنها در این قسمت گنجانده شده است. 

9. بازدید از میدان Piazza Navona
یکی از زیباترین میدان های شهر رم، میدان Piazza Navona می باشد. وجود فواره های حیرت انگیز در این میدان، شکوهی خاص به این مکان بخشیده است. این میدان 3 فواره دارد و بزرگترین و به یاد ماندنی ترین فواره از چهار فواره برنینی با 4 مجسمه که نماد رودی از چهار قاره مختلف است، در این میدان قرار دارد.

10. بازدید از موزه ی هنرهای قرن 21 Maxxi
همه ی ما وقتی صحبت موزه می شود، ذهنیتی خاص در مورد تاریخ و اشیاء تاریخی سراغمان می آید. ولی این صحبت ها در مورد موزه ی Maxxi صدق نمیکند. موزه ی Maxxi برای هنرهای قرن 21 ساخته شده است و ترکیبی از خلاقیت، نوآوری و معماری زیبای نوین می باشد. هنرهای معاصر در این موزه ی مدرن به زیبایی به کار گرفته شده است و بازید از آن را برای همه ی گردشگران پیشنهاد می کنیم.

آیا شما هم موافقید که این شهر، تلفیقی از هنر و سنت و مدرنیته است؟ دلتان می‌خواهد که روزی به رم سفر کنید؟ اصلا از شهرهایی مثل رم، خوشتان می‌آید یا بیشتر به شهرهای جدیدتر و مدرن‌تر علاقه دارید؟

منتظر دریافت نظرات شما خوبان هستیم.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =