احداث ۱۵ کانال جذب آب‌های زیرزمینی در تبریز

شهردار کلانشهر تبریز از احداث ۷ کانال جذبی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: احداث حدود ۸ کانال دیگر در برنامه سال ۹۸ قرار دارد که با وجود ۱۵ کانال جذبی آبهای سطحی در نقاط مختلف شهر دیگر شاهد آبگرفتگی و بروز سیلاب در کلانشهر تبریز نخواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ایرج شهین باهر گفت: شهرداری تبریز با تمامی توان در راستای پیشگیری از بروز سیلاب و مشکلات احتمالی در مسیل های ورودی شهر و حتی خارج از شهر تلاش کرده و تمامی مسیل ها به جز مواردی که قبلا پوشیده و به راه تبدیل شده اند پاکسازی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام مسیل ها باز است، به جز مسیل هایی که قبلا پوشیده شده و این موارد هم طبق برنامه ۹۸ به کانال تبدیل خواهند شد.

شهین باهر گفت: در طول سال ۹۷ شهرداری در سطح شهر ۷ کانال احداث کرد، که متاسفانه چون این کانالها در زیر زمین قرار دارند در معرض دید شهروندان نیست، اما نیاز امروز شهر تبریز به این نوع پروژه ها ملموس است.

وی ادامه داد: تاکید ما همواره بر این بوده که پروژه های زیرساختی در اولویت باشد، از این ۷ کانال برای جمع آوری آبهای سطحی استفاده می شود، احداث حدود ۸ کانال دیگر نیز در برنامه شهرداری قرار دارد که در مجموع با حدود ۱۵ کانال جذب آبهای سطحی در فصل بارندگیها با حفظ امنیت و آسایش شهروندان مشکلی از لحاظ آبگرفتگی و سیلاب پیش نیاید.

شهردار تبریز، تصریح کرد: تلاش می کنیم مشکلی پیش نیاید، علاوه بر پاکسازی مسیل ها تمام معابر شهر و نقاط هم که مشکلی داشته با تمهیدات ویژه اصلاح شده است.

وی یادآور شد: نیروهای خدمات شهری با تمهیدات و امکانات مناسب در نقاط مختلف شهر به شکل ۲۴ ساعته در حالت آماده باش قرار دارند، کیسه های شنی تهیه شده و در تمامی اماکنی که امکان نفوذ آب و سیلاب وجود دارد تعبیه شدند.

ایرج شهین باهر، با اشاره به اعزام نیروهای امداد و خدمات به مناطق سیل زده کشور، اذعان داشت: در سیل اخیر اکیپ ۳۰ نفره به گلستان اعزام شدند که شامل اکیپ فنی و بیشتر نیروهای آتش نشانی بودند، که با تخصص نجات و امداد و تخلیه فعالیت کردند، بعد از این اکیپ نیروی خدماتی برای نظافت و لجن زدایی و تخلیه گل و لای از منازل شهرندان اعزام شدند .

وی گفت: همچنین حدود ۲۳ نفر اکیپ فنی و خدماتی به ایلام اعزام شدن، که با ماموریت تجهیزات و تخصص تخلیه آب و گل و لای اعزام شده بودند، در ادامه در پل دختر مستقر شدند.

شهردار تبریز، گفت: در کنار اینها دستور حرکت موکب کربلا که هر ساله در ایام اربعین اعزام می شوند، با به همراه داشتند تجهیزات تغذیه و نانوایی و ... صادر شده که با حضور حدود ۴۰ نفر خادمان اربعین طی چند روز آینده به پلدختر اعزام خواهند شد و تا زمانیکه مشکل حل شود موکب در محل مستقر خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =