پزشکیان: باید مردم را از گرفتاری‌هایشان نجات دهیم/ امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند مشکل سیل را حل کنند

فارس نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخیراً دولت اعلام کرده مشکلات را حل و فصل می‌کند اما باید بگویم امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند این مشکل را حل کنند و اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم، امکان حل این مشکلات وجود دارد.

مسعود پزشکیان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: از خداوند متعال خواهان بهترین احوال برای مردم و مملکت هستم.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشورمان گفت: متأسفانه وقوع سیل در برخی از استان‌های کشورمان زندگی بسیاری از مردم را تلخ کرد و گرفتاری‌هایی را برای آنان ایجاد کرد که وقوع این اتفاقات برای هر انسانی دردمند است. البته باران رحمت الهی است و بسیاری از مناطق بی آب کشور از طریق بارش‌های متعدد سیراب شد اما متأسفانه در برخی مناطق کشور خرابی‌هایی به بار آمد، جان برخی از مردم گرفته شد و زندگی‌هایی را هم تخریب کرد.

پزشکیان تصریح کرد: قرار بود ساعت ۱۰ امروز مسئولان دولتی جهت ارائه گزارش در مجلس شورای اسلامی حضور یابند اما گویا برخی از آنان در منطقه هستند اما به هر صورت ساعت ۱۰ نمایندگانی از هر استان گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در منطقه سیل زده ارائه می‌دهند و همچنین کمیسیون‌ها در این زمینه گزارشی را ارائه می‌دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به آیاتی از قرآن مجید مبنی بر اینکه ما باید مردم را از گرفتاری هایشان نجات دهیم و دست آنها را بگیریم، گفت: تاکنون همه ارگان‌ها از جمله مجلس، دولت، سپاه پاسداران، ارتش، بسیج، کمیته امداد و هلال احمر برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده اقداماتی انجام داده‌اند که باید از آنها تشکر شود و امیدواریم خداوند به آنان در انجام مأموریت شأن کمک کند.

وی تاکید کرد: سیل خرابی‌های بسیار زیادی بر جای گذاشته و تنها سیل مردم است که می‌تواند این خرابی‌ها را اصلاح کند. اخیراً دولت اعلام کرده این مشکلات را حل و فصل می‌کند اما باید بگویم امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند این مشکل را حل کنند و اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم، امکان حل این مشکلات وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر کسی که مدعی است و ادعا می‌کند باید برود و مشکل مردم مناطق سیل زده را علناً و عملاً حل کند و نباید صرفاً از پشت تریبون ادعایی داشته باشیم و لازم است سیلی از مردم در شوراها، مساجد، انجمن‌ها، هیأت‌ها تشکیل شود و دولت زیرساخت‌ها را سازماندهی کند و هر کسی مسئولیت یابد حداقل ۱۰ خانه را درست کند و به این ترتیب این مشکل قابل حل است و نه فقط بگویم فلانی کاری برای حل این مشکل انجام داده است یا خیر.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید ما از این تهدید، فرصتی برای همدلی، هماهنگی و حضور مردم در صحنه ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید هر کسی مسئولیتی را بپذیرد و امیدوارم خدا امسال را سال همدلی و مشارکت برای حل مشکلات مردم قرار دهد.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    0 0
    مردم تنها در انتخابات و بحرانها عزیزیزند و در بقیه موارد رعیت