ترامپ: ایران می‌خواست اسرائیل را بکشد/ کوشنر برای یهودیان می‌جنگد

رئیس جمهوری آمریکا مدعی است ایران قصد نابودی رژیم صهیونیستی را دارد و یکی از دلایلش برای پشت‌پا زدن به برجام، همین است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی که در جمع گروهی از یهودیان محافظه‌کار داشت، با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر برخی از نمایندگان دموکرات کنگره از جمله «الهان عمر»، مدعی شد پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، به ضرر رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین از نامزدهای دموکرات‌ این انتخابات به دلیل وعده برای احیاء توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد و مدعی شد اقدامش برای خروج از برجام که به زعم وی توافقی فاجعه‌بار است؛ کاری به‌جا بوده است.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: از برجام خارج شدم چرا که آنها می‌خواستند اسرائیل را بکشند. آنها خواهان نابودی اسرائیل بودند. اما اکنون شاهد هستید که ما سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کرده‌ایم و ایران دیگر آن کشوری نیست که پیش از زمامداری من بود.

وی همچنین گفت دامادش، جارد کوشنر به معنای واقعی برای اسرائیل می جنگد. ترامپ در سخنرانی خود از جرالد کوشنر نام برد و عنوان کرد که وی به معنای واقعی برای اسرائیل می جنگد.

رئیس کاخ سفید افزود کوشنر برای صلح در خاورمیانه تلاش می کند. کسی می تواند صلح را در خاورمیانه برقرار کند؟ هیچکس نمی تواند.

ترامپ در ادامه گفت:  روابط آمریکا و اسرائیل هیچ گاه به این اندازه نزدیک و مستحکم نبوده است.


رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» در ابتدای این دیدار از مسئولان این نهاد و سناتور لیندسی گراهام تشکر کرد و گفت که وی دوست اسرائیل است. ترامپ همچنین از سناتور کوین کریمر تشکر کرد و او را حامی بزرگ اسرائیل نامید. ترامپ در ادامه کوین مک کارتی را رهبر این ائتلاف دانست و از او قدردانی کرد.

ترامپ از ائتلاف جمهوری خواهان یهودی به خاطر حمایت از آمریکا و جمهوری خواهان تشکر کرد و گفت، ما به جمهوری خواهان بیشتری نیاز داریم. «این ائتلاف جمهوری خواهان یهودی سبب می شود تا ما به یک پیروزی تاریخی دیگر دست پیدا کنیم. ما پیش از این نیز خوب عمل کردیم و در سنا برنده شدیم و 53 درصد سنا در دست جمهوری خواهان است.»

ترامپ گفت: «وقتی سه سال پیش به عنوان یک کاندیدا با شما صحبت می کردم، اوضاع اقتصادی و ارتش آمریکا خوب نبود و روابط آمریکا و اسرائیل در پایین ترین سطح خود در طول تاریخ قرار داشت. چگونه از پرزیدنت اوباما حمایت می کردید؟ چگونه از دموکرات ها حمایت می کردید؟ به ایران و مسائل دیگر بنگرید. من حالا به عنوان رئیس جمهور آمریکا در مقابل شما هستم و گزارش می دهم، در زمانی که شرایط بسیار تغییر کرده است. تحت رهبری جمهوری خواهان اقتصاد آمریکا در همه جا بسیار داغ و از همیشه پر رونق تر است. ارتش ما به زودی قدرتمندتر از همیشه خواهد شد.»

 
ترامپ به دنبال چیست؟

پایگاه اینترنتی ای.بی.سی. نیوز در گزارشی به قلم زیک میلر با عنوان «ترامپ به دنبال جلب آرای یهودیان در انتخابات 2020 است» نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند یهودیان این کشور را ترغیب کند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور به وی رای دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ قرار است در نشست سالیانه «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» سخنرانی کند. این ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از ترامپ حمایت کرده بود. «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» خود را آماده می کند تا میلیون ها دلار برای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2020 هزینه کند.

رای دهندگان یهودی آمریکا به طور سنتی از دموکرات ها حمایت کرده اند, اما جمهوری خواهان امیدوارند که بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آرای یهودیان را به خود جلب کنند. ترامپ می گوید اقداماتی انجام داده است که نشان می دهد او بیشتر (از دیگران) طرفدار اسرائیل است.

سخنرانی ترامپ در حالی ایراد می شود که چند هفته پیش از این او گفته بود دموکرات ها از یهودیان «متنفر» هستند. دموکرات ها در حال حاضر سرگرم بحث های درون حزبی در خصوص نحوه واکنش به اظهارات ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا می باشند. برخی افراد مدعی هستند که ایلهان عمر اظهاراتی را بر زبان آورده است که یهودستیزانه به نظر می رسند.
پیش از آن که ترامپ برای ایراد سخنرانی حضور یابد افرادی که تجمع کرده بودند پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: «ما یهودیان طرفدار ترامپ هستیم.» روی برخی از پلاکاردهایی که شرکت کنندگان حمل می کردند نام ترامپ به زبان عبری نوشته شده بود.


دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا اقدامات زیر را انجام داده است:

- او سیاست آمریکا را تغییر داده است و حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخته است. بلندی های جولان یک ناحیه راهبردی است که اسرائیل آن را در جریان جنگ شش روزه سال 1967 از سوریه جدا کرد و به تصرف خود در آورد.
- او قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا در اسرائیل را از تل آویو به این شهر منتقل کرد.

- او صدها میلیون دلار کمک به فلسطینی ها را قطع کرد و دفتر نمایندگی فلسطین در واشنگتن را تعطیل نمود.

- به چند دهه مخالفت آمریکا با شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری خاتمه داد.

- او از توافق هسته ای سال 2015 بین ایران و قدرت های جهانی خارج شد و تحریم های شدید علیه جمهوری اسلامی را از سرگرفت. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به شدت با این توافق هسته ای مخالف بود. اسرائیل ایران را تهدیدی برای موجودیت خود تلقی می کند. ترامپ روابط بسیار نزدیکی با نتانیاهو دارد.

- او آمریکا را از شماری از آژانس ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد که برنامه های ضد اسرائیلی را در دستور کار خود داشتند خارج کرد که از جمله آنها می توان به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اشاره کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    1 3
    ما با همه افراطی گری ها منجمله صهیونیزم یا وهابیسم و یا افراطی های مسیحی مخالفیم اما صهیونیست ها به وضوح به حقوق دیگران تجاوز کرده و وحشی گری و آدمکشی می کنند. از اینها دفاع می کنید؟ خیلی دور از ذهن نیست که تو از صهیونیست ها دفاع کنی.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    2 4
    بزرگان آمریکا کشورشان را نوکراسرائیل کرده اند
  • شمس تبریزی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    6 7
    ترامپ گفت دامادش کوشنر به معنای واقعی برای اسراییل میجنگد. فکر میکنم این حرف ترامپ باید برای همه ما درس بزرگی باشه. رییس جمهور آمریکاست و پولش از پارو بالا میره. دخترش هم پول زیادی داره و صاحب برند کیف و کفشه اما با یک جهادی ازدواج کرده. آیا مقامات ما و دخترانشان که قدرت و ثروتشان نصف قدرت و ثروت ترامپ و ایوانکا هم نیست حاضرند یک داماد جهادی داشته باشند؟ اینهاست که آمریکا را پیش میبره. در جهادشان خلوص دارند. خلوص ما کم است.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟؟ ....
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    تمام تلاش تو بهره برداری از تمام منابع دنیا در جهت آسایش و امنیت آمریکا و اسرائیل است و در این طریق حتی اگر لازم شود تمام دنیا را سرکوب و سیاست کنی فرو گذار نخواهی بود . هیچ نشانی از عدالت و حق طلبی و قواعد انسانی در این شیوه از تو نیست .... اگر مردمان تو به توفیقاتی نائل آمده اند از همت و تلاش و قانونمداری خودشان است نه از سیاستهای حکومت تو و سیاستمداران امثالِ تو ... چنانچه هر حکومتی سر کار بیاید برایشان چندان تفاوتی اتفاق نمی افتد و اوضاع همین است ...