فینالیست‌های مسابقه عکاسی مجله Smithsonian در سال ۲۰۱۸ و غوغایی که برپا کردند!

 ویراستارهای مجله Smithsonian ،60 فینالیست‌های شانزدهمین مسابقه سالانه عکاسی خود را اعلام کردند، که از بین 48000 عکس ارسالی از 207 منطقه و کشور دنیا انتخاب شده‌اند.

شرکت‌کنندگان، باید آثار خود را در قالب یکی از موضوعات زیر جای می‌دادند:

  • دنیای طبیعی
  • تجربه آمریکایی
  • سفر
  • مردم
  • تصاویر اصلاح‌شده
  • موبایل

شما را به دیدن عکس‌های برنده‌ی این مسابقه دعوت می‌کنیم. توضیحات زیر عکس‌ها توسط خود عکاسان نوشته شده‌است. 

تازه‌ترین گاوچران شهر. فینالیستِ بخش تجربه آمریکایی. جسی، در خانه خودش در کلیولند می‌سی‌سی‌پی، به نوزاد تازه متولد شده‌اش، جستین خوش‌آمد می‌گوید.

توله خرس. فینالیستِ بخش دنیای طبیعی. یک توله خرس، در شبی مه‌آلود. هارگیتا- رومانی.

رفقا. فینالیستِ بخش سفر. دو دوست، که سعی می‌کنند در بعدازظهر یک روز آفتابی، در هنگ‌کنگ، بهترین عکسِ ممکن را بگیرند.

عبورناپذیر. فینالیستِ بخش دنیای طبیعی. آبشار Ófærufoss ، در ایسلند، که بخشی از رودخانه Nyrðri-Ófæra است و اغلب با نام "رودخانه شمالی بی‌عبور" خوانده می‌شود و به الجا یا "دره آتش" می‌ریزد.

روباه گرسنه. فینالیست؛ بخش دنیای طبیعی. من، در پارک ملی واپوسک در کانادا بودم و به‌دنبال توله خرس‌های قطبی می‌گشتم. یک روز صبح، در مسیر حرکت به سمت منطقه خرس‌های قطبی، متوجه این روباه قطبی شدیم که از فاصله‌ای دور و از روی یک دریاچه یخ‌زده، مستقیم به سمت ما می‌آمد و چیزی بزرگ و قرمز را در دهانش گرفته بود. وقتی نزدیک‌تر شد، راهنمای ما توضیح داد که روباه‌های قطبی، به‌نوعی لاشخور هستند و اغلب قسمتی از غذایی که به‌وسیله گرگ‌ها شکار و کشته شده را می‌دزدند این بار، روباه، تکه بزرگی از یک کاریبو (گوزن وحشی آمریکای شمالی) را دزدیده‌بود.

حمل کردن. فینالیستِ بخش مردم. جوانان تراپانیِ ایتالیا، به بردن تیرهای سنگینی کمک می‌کنند، که برای حمل مجسمه‌ از آنها استفاده می‌شود. این مجسمه‌ها، در مراسم بزرگداشت میستری دِ تراپانی، در آخرین جمعه قبل از عید پاک، برای نمایش نمادین مصائب مسیح به‌کار می‌رود.

پیامدهای دردناک. فینالیستِ بخش تجربه آمریکایی. کمی بیش از یک ماه، بعد از آتش‌سوزی سانتاروزای کالیفرنیا در سال ۲۰۱۷، روند طولانی و دردناک بازسازی آغاز شده‌است. بسیاری از مردم، از این آتش‌سوزی وحشتناک در شمال کالیفرنیا، نجات پیدا نکردند و بیش از هزاران نفر بی‌خانمان شدند.

فرشته محافظ. فینالیست بخش تجربه آمریکایی. یک زن جوان، در مزرعه پدرش در بوشنِلِ نبراسکا، یک گوساله تازه متولد شده که به‌سختی به‌دنیا آمده را تماشا می‌کند. سر گوساله را با ملایمت و مهربانی در دست‌هایش جا داده؛ فرشته‌ای که انگار از سرزمین عشق آمده‌است.

کمک! کوسه پرنده! فینالیستِ بخش مردم. خطر! در پوویدزِ لهستان، کوسه‌ها مشغول کارند! این عکس، که در آگوست ۲۰۱۸ برداشته شده، بخشی از سری عکس‌های بچگی من است.

یک روز در مزرعه. فینالیستِ بخش سفر. کشاورزی جوان، یک دسته ساقه برنج را از میان یک زمین شالیکاری، در ساکون‌ناکونِ تایلند، برروی دوش حمل می‌کند.

برفِ بهاری. فینالیستِ بخش سفر. برفِ بهاری در مسکو.

مسیر نابودی. فینالیستِ بخش سفر. حمص، سوریه در ژانویه ۲۰۱۷. بخش‌های عظیمی از شهر به‌طور کامل نابود شده‌است. بااین حال، بعضی از ساکنان برگشته‌اند، تا روند ساخت و ساز خانه‌هایشان را آغاز کنند. ماشین‌های قراضه جاده را سد کرده‌اند.

پرتره عشق خورشیدی. فینالیستِ بخش مردم. فاستینا فلورز کارانزا (۶۶ ساله) و شوهرش خوآن آستودیلو خسوس (۶۳ ساله)، در خانه خورشیدی‌شان در سن لوئیز آکاتلانِ مکزیک. فاستینا و خوآن ۷ فرزند دارند. وقتی این سوال پرسیده می‌شود، که چطور داشتن نور خورشید بر زندگی آنها تاثیر داشته است، فاستینا پاسخ می‌دهد: "حالا برای اولین بار، می‌توانیم در این لحظه صمیمی، چشم در چشم، به هم نگاه کنیم."

 منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =