گزارش روزنامه پاکستانی از تبعات اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه

ایرنا نوشت: روزنامه 'دیلی تایمز' پاکستان با اشاره به اینکه معلوم نیست دولت ترامپ با تروریست دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال چه هدفی است، نوشت: چنین اقدامی تنها منجر به بی ثباتی در منطقه می شود.

این روزنامه انگلیسی زبان روز دوشنبه در سر مقاله خود با عنوان 'تنش یکجانبه'، افزود: رسانه های آمریکایی از تصمیم احتمالی دولت ترامپ برای قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خبر می دهند اما معلوم نیست دولت ترامپ با چنین کاری دنبال چه هدفی است.

در این سرمقاله آمده است: هرگونه اقدام برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی، نه تنها منطقه را بی ثبات می کند بلکه جبهه جدیدی در خاورمیانه علیه نیروهای آمریکایی به وجود می آید.


دیلی تایمز نوشت: این اولین باری است که آمریکا به دنبال تروریست دانستن نیروهای مسلح یک کشور است، پیش تر واشنگتن نهادهای مربوط به سپاه پاسداران را در فهرست سیاه قرار داده بود.
این روزنامه پاکستانی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش تر اعلام کرده بود که اگر دولت ترامپ چنین حرکتی را پیش ببرد، سپاه پاسداران هچ فرقی میان داعش و نیروهای آمریکایی در منطقه قائل نمی شود.

دیلی تایمز نوشت: اقدامات آمریکایی ها علیه سپاه پاسداران تنها به منافع آنان در منطقه از جمله عراق آسیب خواهد زد. حتی پنتاگون و سازمان سیا نیز با اعلام ملاحظات خود نسبت به این تصمیم احتمالی، گفته اند که با این حرکت سطح خطرات احتمالی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش می یابد.

روزنامه دیلی تایمز خطاب به دولتمردان آمریکایی نوشت: وقت آن فرا رسیده که به تنش های غیرمسئولانه پایان داده شود.

براساس این سرمقاله، دولت ترامپ در حال حاضر اقدامات یکجانبه متعددی در خاورمیانه انجام داده است از جمله خروج یکجانبه از توافق هسته ایران که حاصل سالها دیپلماسی و مذاکرات بود بنابراین واشنگتن باید هرگونه ایده با هدف تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رد کند.

به گزارش ایرنا، روز شنبه گذشته سه مقام آمریکایی اعلام کردند انتظار می رود ایالات متحده، سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند.

این برای نخستین بار است که واشنگتن به طور رسمی نیروی نظامی یک کشور دیگر را به عنوان یک گروه تروریستی برچسب می زند.

این مقامات اعلام کرده اند که انتظار می رود که این تصمیم که به اعتقاد منتقدان می تواند منجر به عمل متقابل برای مقامات نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده توسط دولت های دیگر در خارج از کشور شود، روز دوشنبه توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام شود.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    2 0
    وقتی مشاور اونها مریم رجوی و جان بولتون باشند باید هم چنین تصمیاتی بگیرند.