موگرینی به تحولات اخیر در لیبی واکنش نشان داد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: در حالی که درگیری ها میان جناح های رقیب در لیبی تشدید شده است، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه خواستار برقراری آتش بس و آغاز مجدد مذاکرات سیاسی در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوکزامبورگ، موگرینی که ریاست نشست وزیران امور خارجه در اتحادیه اروپا را به عهد داشت گفت پیام اروپا باید اجرای کامل آتش بس بشر دوستانه، مانع شدن از هر گونه اقدام نظامی و تشدید بیشتر وخامت اوضاع و نیز بازگشت به مسیر سیاسی باشد.

موگرینی که همچنین با غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی صحبت کرده است روز دوشنبه گفت وزیران اتحادیه اروپا در خصوص تکرار درخواست گروه هفت کشور صنعتی از خلیفه حفتر فرمانده نظامی در شرق لیبی مبنی بر متوقف کردن پیشروی وی به سمت شهر طرابلس، متحد بودند.

حفتر از "ارتش ملی لیبی" روز جمعه گفت نیروهایش وارد حومه جنوبی طرابلس شده و فرودگاه بین المللی سابق این شهر را به تصرف در آورده اند. حفتر همچنین دولت مستقر در پایتخت لیبی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد تهدید کرد.

حمله ارتش ملی لیبی که با دولتی موازی در شهر بنغازی در شرق لیبی متحد است، موجب تشدید جنگ قدرت می شود. این جنگ قدرت از زمان سرنگونی معمر قذافی رهبر لیبی در سال 2011 موجب چند پاره شدن این کشور نفت خیز شده است.

ژان آسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم به خبرنگاران گفت:" ما باید تلاش کنیم هر آنچه می توانیم برای مانع شدن از اجرای عملیات نظامی انجام دهیم تا در لیبی جنگ داخلی روی ندهد"

49311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =