غول‌کشی یاران شفر در غیاب رحمتی و رفقا!

برد ارزشمند شاگردان شفر در مقابل یکی از بهترین تیم‌های عربستان باعث شد تا استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بماند. در روزی که مهدی رحمتی خیلی ناگهانی آسیب دیده بود، وریا غایب بود و تیم روزبه چشمی را هم نداشت، فرشید باقری هم تنبیه انضباطی شده بود، استقلال بهترین نتیجه سال ۹۸ خود را گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال که برای امیدوار بودن به صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید در قطر پیروز میدان می شد، توانست این چالش را به خوبی پشت سر بگذارد.

ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، خسرو حیدری، میلاد زکی پور، امید نورافکن، علی کریمی، پاتوسی، داریوش شجاعیان، ایسما، فرشید اسماعیلی

ترکیب الهلال
علی المعیوف، محمد البریک، جهفالی، البلیهی، کادیش، جینیاک، محمد شلهوب، کارلوس ادواردو، هتان(۶۵- الشهرانی)، میلوس(۶۲- ناصر الدوساری)، جوینکو (۶۶- نواف العبید) و گومیس

گزارش بازی
استقلالی ها از همان ابتدا بازی را مدیریت کردند و خیلی سریع در دقیقه ۴ روی ارسال دقیق پاتوسی به گل رسیدند. ضربه سر علی کریمی دور از دستان المعیوف درون دروازه الهلال فرود آمد. در دقیقه ۲۳ شوت محکم هتان از کنار دروازه حسینی راهی اوت شد. در دقیقه ۳۰ اما ضربه ایستگاهی پاتوسی با ضربه سر دانشگر همراه شد تا پژمان منتظری بالاتر از همه توپ را راهی دروازه الهلال کند. پنج دقیقه پس از آن، ضربه دقیق علی کریمی از کنار دروازه الهلال به بیرون رفت. پیش از پایان نیمه نخست اما ضربه محکم سباستین جووینکو با اختلاف کمی از بالای دروازه حسینی راهی به درون چارچوب پیدا نکرد.

استقلال نیمه دوم را با همان پیروزی ۰-۲ آغاز کرد و در میان معدود تلاش های حریف برای گلزنی موقعیت های ارزشمندی را در یک سوم دفاعی الهلال خلق می کرد. بافتیمبی گومیس، ستاره الهلالی ها در نیمه دوم بود که با حرکات متعدد تلاش کرد تا راه دروازه حسینی را پیدا کند. او در نهایت در دقیقه ۷۰ در حالی که امیدی به گلزنی نداشت، روی اشتباه میلاد زکی پور جلوتر از نقطه پنالتی خط جریمه استقلال، توپ را مقابل خود دید و با ضربه ای محکم آن را درون دروازه شاگردان شفر قرار داد.

این پایان کار نبود و استقلالی ها که نمی خواستند در ادامه فرصتی به حریف عربستانی بدهند، بازی را مدیریت کردند و در دقایق پایانی و جضور گادوین منشا موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. ثانیه های پایانی بازی به سختی گذشت و در نهایت استقلال موفق شد برنده این بازی مهم باشد.

بدین ترتیب استقلال با ۴ امتیاز در رده سوم گروه ایستاد. در دیگر بازی این گروه تساوی الدحیل و العین به کمک شاگردان شفر آمد. همچنین فرشید اسماعیلی به دلیل دریافت اخطار در این رقابت حساس، بازی برگشت مقابل الهلال را از دست داد.

در حالی که تیم عربستانی توپ و میدان را در اختیار نداشت، نتوانست به خوبی از فرصت هایش استفاده کند و این به معنای آغاز رقابتی حیاتی برای صدرنشینی یکی از مهم ترین گروه های لیگ قهرمانان آسیای فصل جاری است.

۲۵۵ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    10 22
    با توجه به اینکه استقلال در لیگ شانس بسیار پایینی دارد شفر باید در لیگ از بازیکنان ذخیره استفاده کند و نفرات اصلی را برای بازی۳اردیبهشت برابر الهلال را آماده نگه دارد
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    4 20
    رحمتی حضور داشت منتها روی نیمکت بود ، اتفاق عجیبی نیست که
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    9 19
    واقعا شانسی بردید. در بازی برگشت قطعا شکست میخورید و حذف میشید
  • مهدی از مشهد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    6 25
    بابا کدوم غول ، الهلالی که من دیشب دیدم حتی از الاهلی هم ضعیف تره ، نه دروازبان خوبی داره ، نه مهاجم ششدانگی ، اون الهلالی که دو سال پیش با پرسپولیس همگروه بود کجا و این تیم و تیم پارسالش کجا ، دیشب کلا فقط توپ رو توی زمین میچرخوندن ، شاید به اندازه انگشتان دو دست هم حمله خطرناک نداشتن ، چند سیو جالب از حسینی دیدیم ؟ اصلا نمی تونستن توپ به سمت دروازه استقلال بفرستن . الکی کار استقلال رو بالا نبرید. الکی باعث غرور کاذب نشید.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      10 9
      منطق یک لنگی این الهلال اون الهلال که ما بهش باختیم نبود خجالت هم خوب چیزیه