سفر ۳ ساله جهانگرد هلندی به دور دنیا با ماشین الکتریکی؛ جزئیات و تصاویر عبور از ایران

سفر دور دنیایی که ویبه واکر جهانگرد هلندی سه سال پیش با ماشین الکتریکی‌اش از آمستردام هلند شروع کرد در سیدنی استرالیا به پایان رسید.

بی بی سی نوشت: ویبه واکر جهانگرد هلندی در این مسیر از ۳۳ کشور از جمله ایران و ترکیه عبور کرد و بعد از ۹۵ هزار کیلومتر رانندگی، سفرش را در باغ گیاه‌شناسی سیدنی کنار سالن اپرای مشهور این شهر به پایان برد.

این سفر جهانگردی در سه قاره جهان طولانی‌‎ترین مسیری است که تاکنون با یک خودروی الکتریکی طی شده است. «بلو بندیت» (راهزن آبی) نام فولکس واگنی است که ویبه واکر موتور الکتریکی روی آن کار گذاشته بود.

ویبه واکر جهانگرد هلندی

ویبه واکر در سفر دور دنیا از ایران هم عبور کرد

این ماجراجوی هلندی با ایده‌ و کمپینی که نام آن را «مرا به برق بزن» گذاشت، تلاش کرد استفاده از وسایل نقلیه بدون سوخت کربنی را ترویج کند و الهام‌بخش نسل آینده‌ای باشد که با بیش از پیش با خطر آلودگی روبرو هستند.

ویبه واکر روز ۱۵ مارس سال ۲۰۱۶ سفرش را از آمستردام شروع کرد و بعد از ۱۱۱۹ روز با «راهزن ‌آبی» الکتریکی‌اش به مقصد رسید.

او می‌گوید سفرش را با جیب خالی شروع کرده و در تمام طول این سه سال برای خورد و خوراک و جا و مکان و شارژ کردن فولکس‌واگن الکتریکی در طول مسیر دور و دراز به حمایت و کمک مردمی که نمی‌شناخته وابسته بوده است.

ویبه واکر پیش از سفر در سایتش از مردم کشورهای مختلف خواسته بود که به او پیشنهاد کمک بدهند. هزاران نفر در ده‌ها کشور در سایت ثبت نام کردند و قول حمایت دادند.

ویبه واکر جهانگرد هلندی

ایران؛ شگفت‌زده از حمایت‌ها

او در میانه سفر از ایران هم عبور کرد. در یکی از پست‌های اینستاگرامش که عکس‌های سفرش را در آن ثبت کرده، نقشه‌ای از ایران دیده می‌شود که روی آن نوشته است: «ایران دوستت دارم»

در شرح این عکس هم از مهربانی مردم تشکر کرده و نوشته است: «من واقعا از پیشنهادهای و پیام‌هایی که از مردم خوب ایران گرفتم شگفت‌زده‌ام! دیدن این همه آدم‌هایی که می‌خواستند کمک کنند، واقعا دلگرم‌کننده بود.»

ویبه واکر جهانگرد هلندی

او در مسیرش در ایران از شهرهای زیادی از جمله تهران، قم، کاشان، اصفهان، آباده، شیراز و بندرعباس عبور کرده است.

او تصویر دیگری هم از یکی از کویرهای ایران منتشر کرده است.

ویبه واکر جهانگرد هلندی

ویبه واکر جهانگرد هلندی

چمدان

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    1 0
    ایران فقط کویر مرکزی نیست