۱ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
 ۳.۵ درصد از تولید ناخالص انگلیس از دست رفت

مهر به نقل از رویترز نوشت: در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان سال ۲۰۲۱، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو می‌شود.

 صندوق بین‌المللی پول هشدار داد، در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان ۲۰۲۱ میلادی، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: حتی در صورتی که برگزیت بدون توافق تجاری، به صورت مرتب و بدون تأخیر در مرزها و آشفتگی‌های بازارهای مالی اتفاق بیافتد، اقتصاد انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۳.۵ درصد کمتر رشد خواهد کرد.

این صندوق در بیانیه‌ای گفت: افزایش موانع تجاری تأثیر منفی فوری بر تقاضای خارجی و داخلی انگلستان خواهد داشت.

آی‌ام‌اف اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم از سناریوی «برگزیت بدون توافق تجاری» ضرر خواهد کرد، اما این ضرر بسیار کمتر از ضرر انگلستان خواهد بود. این صندوق تخمین می‌زند در این حالت، اتحادیه اروپا نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۰.۵ درصد رشد اقتصادی کمتری خواهد داشت.

پیش از این طرفداران برگزیت بدون توافق تجاری، صندوق بین المللی پول را متهم کرده بودند که پیش‌بینی‌های خود را با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌کند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    2 0
    روزگاری میگفتن افتاب پادشاهی انگلستان را غروبی نیست! خوب این هم از غروب که یک روز سراغ همه و همه و همه خواهد آمد. اگر طلوعی هست غروبی هم خواهد بود.
  • مجید IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    1 0
    ممنون از خبر انلاین که چنین نظریاتی رو چاپ میکنه و دغدغه مردم رو داره.همونجور که همه نوشتن خیلی چیزها از زندگی ها حذف شده ولی چیزی که مردم رو ناراحت میکنه نا امیدی نسبت به اینده هست.این که چه کسی باید مردم رو از این وضعیت در بیاره.ایا با دست رو دست گذاشتن و اینکه منتظر بمونیم دو سال دیگه ببینیم ترامپ ریس جمهور میمونه یا نه که وضعیتمون درست نمیشه.اصلا به فرض ترامپ بمونه ما باید سختی بکشیم؟.تو رو خدا به داد مردم برسید.من که صاحب خونه هستم و ماهی ۳میلیون حقوقم هست خیلی وقته گوشت نخوردم و استرس پدرمو در اورده.ناراحتی اعصاب گرفتم.بیچاره مستاجرها و پیک موتوری ها و بیکارها