بهتاش فریبا: استقلال آن‌قدر بازیکن دارد که بدون حضور بعضی‌ها نتیجه بگیرد

پیشکوست آبی‌ها درباره شرایط فعلی تیم گفت: فاصله برخی بازیکنان با ترکیب اصلی آن قدر زیاد است که اگر آن‌ها غایب باشند، باز هم نتیجه خوبی حاصل می‌شود.

امیرمحمد سلیمانی: به عنوان نخستین فوتبالیست ایرانی که در یک بازی چهار گل به ثمر رسانده است، بهتاش فریبا هفت از سال دوران بازیگری اش را در استقلال گذراند. مدتی به عنوان مربی روی نیمکت استقلال نشست و چند ماهی هم به عنوان مدیرفنی در خدمت تیم محبوبش بود. فریبا یکی از اعضای تیم رویایی جام جهانی 1978 آرژانتین هم بود. با بهتاش فریبا درباره شرایط فعلی استقلال، شانس قهرمانی آبی ها در لیگ برتر و بازیکنان محروم تیم گفت‌وگو کردیم.

شرایط فعلی استقلال را چطور می بینید؟

الان باشگاه شرایط مطلوبی دارد. با این برد ارزشمند، شرایط روحی و انگیزه تیم بسیار بیشتر شده است. امیدوارم در بازی جمعه هم استقلال نتیجه بگیرد، چون با پیروزی در آن بازی است که می توانیم همچنان مدعی قهرمانی باشیم.

مهدی قائدی و فرشید باقری به دلایل انضباطی از ترکیب کنار گذاشته شدند. استقلال، قائدی را بخشید اما وضعیت باقری هنوز مشخص نیست.

استقلال مثل همه باشگاه ها یک کمیته انضباطی دارد. کمیته انضباطی به ناهنجاری ها رسیدگی می کند. این کمیته تشکیل شده و تصمیم قطعی خودشان را هم گرفته اند. بازیکنی که با باشگاه قرارداد می بندد، آغاز یک رابطه متعهدانه است. هم باشگاه به بازیکن تعهد دارد و هم بازیکن به باشگاه. هر کدام که خارج از قواعد رفتار کنند، طرف مقابل می تواند دادخواهی کند. من نمی خواهم زیاد درمورد این اتفاق صحبت کنم اما امیدوارم پادرمیانی شود. فرشید باقری به باشگاه برود و قضیه ختم به خیر شود. الان شرایطی وجود دارد که به همه بازیکنان نیاز داریم. بازیکن هم باید حواسش باشد، شرایط باشگاه را درک کند. تشخیص این که کدام بازیکن بازی می کند، برعهده سرمربی است. من فکر می کنم بعضی وقت ها به گذشت نیاز داریم. باشگاه نباید تیم را فدای یک بازیکن کند. می توانند بازیکن را جریمه مالی کنند و یا برای او محرومیت در نظر بگیرند. 

استقلال شانسی برای صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا دارد؟

نتیجه خوبی مقابل الهلال حاصل شد. لیگ قهرمانان را خوب آغاز نکرده بودیم ولی حالا امیدوار هستم. الهلال شرایط بهتری از استقلال دارد، بودجه بیشتری دارد، بازیکنان خارجی زیادی دارد و امکانات گسترده‌تری در اختیار دارد. با این حال استقلال آن ها را شکست داد. من فکر می کنم اگر در یکی از بازی های برگشت برنده باشیم، می توانیم استقلال را در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا ببینیم. همه چیز بستگی به بازی های برگشت دارد. تیم‌هایی که امسال سوم گروهشان شوند هم راهی ای‌اف‌سی کاپ خواهند شد. شاید استقلال شانس زیادی برای قهرمانی در آن مسابقات داشته باشد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

دقیقا از وقتی وینفرد شفر دست به ترکیبش زد و تعدادی از مهره هایش را کنار گذاشت، انگار موتور استقلال روشن شد.

یک سری مسائل درون باشگاهی است. سرمربی یک تصمیم درست گرفته و حالا عاقبت آن را می بیند. استقلال آن قدر بازیکن دارد که بدون برخی هم نتیجه بگیرد. مهدی رحمتی، فرشید باقری، مهدی قائدی، محسن کریمی، روزبه چشمی و حتی طارق همام و وریا غفوری هم غایب بودند. اما استقلال به راحتی الهلال را شکست می دهد. شاید با حضور آن ها استقلال به جای 1-2 با نتیجه بهتری رقیب را شکست می داد، اما این پیروزی باز هم ثابت می کند هویت استقلال در گرو یک یا چند اسم نیست. فاصله برخی بازیکنان با ترکیب اصلی آن قدر زیاد است که اگر آن ها غایب باشند، باز هم نتیجه خوبی حاصل می شود.

و آیا هنوز استقلال را مدعی قهرمانی لیگ می دانید؟

اختلاف زیادی میان استقلال با سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس وجود دارد. بنابراین من شانس زیادی برای قهرمانی استقلال نمی بینم. تیم الان باید به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد. سهمیه لیگ قهرمانان از قهرمانی مهم تر و البته در دسترس‌تر است. 

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    1 0
    یعنی رحمتی