۱ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
برگزیت ۶ ماه دیگر تمدید شد

ایرنا نوشت: سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به رغم اختلاف نظر عمیق، با تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت کردند.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا در توییتر افزود که دقایقی دیگر با نخست وزیر انگلیس ملاقات خواهد کرد.بر اساس گزارش های اولیه، اتحادیه اروپا تا ۹ آبان به انگلیس فرصت داده است تا طرح چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به تصویب پارلمان این کشور برساند. این اتحادیه دو ماه دیگر در همین رابطه تشکیل جلسه خواهد داد. 

پیشتر گزارش شده بود رهبران فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ که از بلاتکلیفی وضعیت برگزیت به ستوه آمده، خواستار تمدید کوتاه‌مدت برگزیت شدند. 

خبرگزاری رویترز از داخل نشست شورای اروپا گزارش داد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته است تمدید برگزیت بیشتر از ۹ تیر، بنیادهای اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد. وی ادامه داد که رفتار انگلیس رنج آور است و می خواهند وانمود کنند چقدر مهم و قدرتمند هستند. از یک طرف می گویند برگزیت بی توافق مهم نیست و از سوی دیگر برای تمدید برگزیت تقاضای می کنند.

این برای دومین بار است که اتحادیه اروپا با تمدید مهلت برگزیت موافق می کند. دوم فروردین مهلت برگزیت از ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) به مدت دو هفته تمدید شد و اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد اگر پارلمان انگلیس با طرح برگزیت دولت لندن و بروکسل موافقت کند، این مهلت تا ۲۲ می (یکم خرداد) تمدید خواهد شد. 
'
ترزا می' پس از تحمل سومین شکست طرح دولت این کشور درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرده بود تا ضرب‌الاجل برگزیت به نهم تیر ماه موکول شود.وی با یادآوری اینکه که سیاست دولت انگلیس، خروج روشمند و منظم از اتحادیه اروپا است، افزود: قانونگذاران با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا مخالفند و دولت نیز در این زمینه هم‌عقیده است.نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا (۲۳ می) این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

۲۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =