روایت نیویورک‌تایمز از اختلاف پنتاگون با وزارت خارجه آمریکا برای تحریم مقاومت

آنا نوشت: یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که کارشناسان وزارت دفاع آمریکا معتقدند تحریک حامیان ایران، امنیت سربازان ارتش تروریستی این کشور را به خطر می‌اندازد.

نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم «ادوارد وانگ» و «اریک اشمیت» دو ستون‌نویس این روزنامه، به موضوع اختلاف نظر وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا بر سر تحریم مقاومت اسلامی نجباء پرداخت و نوشت: «تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران، از جمله مجازات و جریمه گروه‌های شبه‌نظامی و سیاستمداران عراقی مورد حمایت مقامات ایران، نه‌تنها به بالا گرفتن تنش‌ها میان واشنگتن و بغداد منجر شده، بلکه در قلب دولت ترامپ نیز تنش و اختلاف ایجاد کرده است».

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که به‌دنبال تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اعتراف کرده که وزارتخانه متبوعش باوجود مخالفت پنتاگون، «حزب‌الله النجباء» و فرمانده آن، شیخ «اکرم الکعبی» را به‌عنوان «تروریست‌های بین‌المللی ویژه» تعیین و هدف‌گذاری کرده است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «هزینه‌ها و بودجه‌ نجباء از سوی دولت عراق تأمین می‌شود، اما وزارت امور خارجه گفته که این گروه به ایران وفادار است».

این مطلب در پایگاه «پورتلند چیف» (PORTLAND CHIEF) نیز بازتاب داده شد و منبع مذکور با تأکید بر وجود اختلافاتی میان پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش کرد که دولت آمریکا درصدد فشار واردکردن بر عراق برای پایان دادن به حمایت از گروه‌های مرتبط با ایران است.

گزارش مزبور در توضیح این ادعا به‌نقل از عده‌ای از سیاستمداران آمریکایی تأکید کرد: «چنین اقداماتی می‌تواند در نهایت به خشم سیاستمداران عراقی و نمایندگان پارلمان این کشور منجر شود و درنتیجه، منافع و نظامیان (تروریست) آمریکا در عراق را با تهدیدی جدی مواجه کند».

این پایگاه، تحریم نجباء و شیخ اکرم الکعبی را نمونه‌ای از اقدامات مورد اختلاف پنتاگون و وزارت امور خارجه برشمرد و هشدار داد که ممکن است جنبش نجباء دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند.

«خلیج‌آنلاین» نیز گزارش نیویورک‌تایمز را بازنشر داده و نوشته است: «آمریکایی‌ها بر سر تحریم جنبش نجباء اختلاف پیدا کرده‌اند و وزیر امور خارجه آمریکا نیز وجود این اختلاف را تأیید می‌کند». به‌نوشته این وب‌سایت، برخی سیاستمداران آمریکایی درباره واکنش شدید گروه‌های عراقی ازجمله جنبش نجباء نگران هستند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =