روایت یک نویسنده از حضور عراقی‌ها در مناطق سیل‌زده ایران

کیهان نوشت: یک فعال فرهنگی حاضر در مناطق سیل زده خوزستان، به روایت حضور عراقی‌ها برای کمک به مردم ایران در این مناطق پرداخت.

 حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز خبر داد: امروز (دیروز، جمعه ۲۳ فروردین) حدود ساعت یک بعد از ظهر و در مرز شلمچه با ورود تعداد دیگری از موکب‌های مردمی و خودجوش غذاپز از شهر بصره عراق که پرچم ایران و عراق بر دوش دو خانم را در جلوی همه ماشین هایشان به نشانه وحدت مردم دو کشور نصب کرده بودند مواجه شدیم. آن‌ها اصرار شدید داشتند که استراحت نکرده و نهار نخورده هرچه زودتر تعیین شود که بهتر است در کدام نقطه مشکل دارتر سیل، مستقرشوند. جالبتر آن بود که از چند روز قبلتر، موکب‌های اربعینی از همین عرب زبانان بصره در شهرهای لر زبان استان لرستان مستقر شده بودند.

وی افزود: واقعا که انسانیت واقعی مرز، نژاد و زبان نمی‌شناسد. ولی نکته جالب‌تر آن بود که در اظهار نامه گمرکی‌شان به وجود چندین گونی اسباب بازی برای بچه‌های سیلزده‌اشاره کرده بودند.

این جانباز دوران دفاع مقدس در پایان تأکید کرد: مردم شریف بصره؛ از شما و دیگر مردم کشور عراق و نیز دیگر ملت‌های کمک‌کننده به عنوان یک جانباز جنگ و شاید نماینده کوچکی از ملت ایران، خاضعانه تشکر می‌کنم. درود بر دوستی بین ملت‌ها.
۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    درود بر انسانیت