۱۵ مکان‌ از عجیب‌ترین شهرها و کشورها که هرگز ندیده‌اید + تصاویر

 بگذارید یک راست برویم سر اصل مطلب! قرار است این بار نگاهی به آخرین لیست از ۱۵ مکان عجیب در جهان بیاندازیم که به احتمال زیاد قبل از این هرگز از آن‌ها بازدید نکرده‌اید. البته جهان پر از مکان‌های عجیب و شگفت‌انگیز است و بدون شک در هر شهر بزرگ یا دهکده‌ای عجیب‌وغریب، با مواردی که برایتان تازگی داشته باشد مواجه شده‌اید.

در این مطلب قصد داریم راجع به شهرها و روستاهایی صحبت کنیم که بسیار منحصر بفرد هستند. آن‌ها فراتر از تصورات ما هستند، از مزارع هیپی که در کوه‌هایی در استرالیا ناپدیدشده‌اند گرفته تا روستاهای پوشیده شده از چمن‌هایی که در قلب چین قرار دارند! تنها چیزی که درباره این مکان‌های عجیب حتمی است، احساس غریبی است که به شما دست خواهد داد. البته بعید نیست که پس از خواندن این مطلب، از اینکه در خانه‌ی خودتان و در محله‌ای آرام و معمولی زندگی می‌کنید، خدا را شکر کنید! همراهمان باشید!

۱۵. سوپیلین، استونی

اگر طرفدار سادگی، جای خلوت و گیاهان هستید، این شهر عجیب در استونی را به یاد داشته باشید. درگذشته که این شهر شلوغ‌تر بوده، بیشتر خانه‌ها فاقد مصالح ساختمانی پیشرفته بودند و نام‌های نامتعارف تمامی خیابان‌های شهر پس از رویش گیاهان مختلف سبب شده که نام این شهر را "شهر سوپ" بنامند.

۱۴. جهنم، میشیگان

جهنم نام شهری کوچک در میشیگان است، اما نگران نباشید، در اینجا افراد عادی در آن ساکنند. گویا نام این شهر به این دلیل جهنم گذاشته شده که دمای هوا در آن در اکثر ماه‌های سال بسیار بالاست! 

۱۳. رنه-لوشاتو، فرانسه

این روستای کوچک فرانسوی که در بالای تپه‌ها قرار دارد، مثل خانه‌ای پر رمز و راز مانند گنج‌های مرموز و قتل‌های حل‌نشده که ریشه‌ آن‌ها به مسیحیت بازمی‌گردد، است. طرفداران نویسنده مشهور دن براون، نام این دهکده را به‌عنوان یکی از منابع اصلی الهامات او برای رمان پرفروش کد داوینچی شنیده‌اند.

۱۲. تصادف (اکسیدنت)، مریلند

اکسیدنت نام شهری کوچک در ایالت گرت در مریلند است که طی یک بررسی عجیب در سال ۱۷۸۶ آن را به این نام گذاشتند. دو دوست به‌صورت تصادفی یک نقشه مشابه از این شهر را پیدا می‌کنند و پس از کشف آن تصمیم می‌گیرند که نام آن را "تصادف" بگذارند. درباره اهالی شهر چطور؟ طبق کتاب "عناوین محل‌ها" که توسز پاول دیکسون آن را نوشته است، شهروندان نیز این شهر را تصادفی می‌نامند. به نظر می‌رسد که شهر بر مبنای دوستی بنا نهاده شده است و معنای آن نیز چنین است.

۱۱- گیبسون تون، فلوریدا

گیبسون تون در فلوریدا یکی از شهرهای جالب این لیست است و بهترین شهر برای گذراندن بازنشستگی افرادی بوده که برای سیرک کار می‌کرده‌اند. این شهر شهرت خود را مدیون موزه‌های بسیار استثنایی درباره کارناوال‌ها و سبک زندگی سیرک است. بنابراین اگر اهل سیرک رفتن هستید و یا از آن خوشتان می‌آید، می‌توانید در این شهر حسابی خوش بگذرانید.

۱۰- شهر تامس

این شهر کوچک با وجود داشتن شباهت بی‌نظیر به یک نمونه شهر انگلیسی، دقیقاً در قلب چین یعنی شانگهای قرار دارد. در این شهر معماری‌های سنتی انگلیسی، آشپزی و حتی باجه‌های تلفن قرمز انگلیسی نیز دیده می‌شوند که یادآور لندن است. شاید غیرعادی باشد، اما هر گردشگری دلش می‌خواهد که هم‌زمان با حضور در یک تور شرقی آسیا، لحظاتی را نیز در بریتانیا بگذراند.

۹. الیستا، روسیه

این شهر روسی که بیشتر با عنوان شهر شطرنج شناخته می‌شود، شامل محوطه ای‌ست که زمینه آن کاملاً با صفحه شطرنجی پوشانده شده است. این محوطه عجیب‌ترین بخش این شهر نیست، موضوع عجیب این است که شهر توسط شاه خود بزرگ پندار "کیرسان ایومیژینو" ساخته‌شده است، شخصی متعصب به شطرنج که ادعا کرد توسط بیگانه‌ای ربوده‌ شده و به او مأموریتی دیوانه‌وار داده‌شده تا شطرنج را برای مردمان الیستا به ارمغان آورد. 

۸- بانکوک، تایلند

بسیاری از مردم می‌دانند که پایتخت تایلند شهر بزرگ بانکوک است، هرچند کمتر کسی می‌داند که نام اصلی این شهر چیز دیگری است. نام اصلی این شهر" شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه‌ها، شهر پرشکوه ۹ جواهر، صندلی پادشان، شهر مکان‌های شاهانه، خانه خدایان به شکل انسان، عمود شده توسط ویسواکارمان در بهشت هند" است که سبب شده عنوان طولانی‌ترین نام را در بین شهرهای جهان به خود اختصاص دهد! اصلا این را می‌دانستید؟

۷- سواستیکا، اونتاریو

اگر نگرانید که این شهر آکنده از نئو نازی‌ها، فاشیست‌ها و نژادپرستان باشد، باید همین ابتدای امر بگوییم که اینطور نیست. در حقیقت این شهر کوچک، با مردمانی صلح‌طلب در سال ۱۹۰۸ در اطراف یک منطقه معدنی در شمال اونتاریو کشف شد، یعنی یک دهه قبل از آنکه ارتش نازی اصلاً وجود داشته باشد، پس خیالتان راحت باشد!

۶- روستاها، فلوریدا

اگرچه این اجتماع کوچک در فلوریدا در واقع یک شهر واقعی نیست، اما قوانین و مقررات آن به‌گونه‌ای عجیب هستند که ما نتوانستیم از آن چشم‌پوشی کنیم. در واقع قوانین شهر شامل افراد زیر ۱۹ سال نمی‌شود، اما افرادی که بیش از ۱۹ سال سن دارند حتماً باید یک شخص بالای ۵۵ سال داشته باشند که با آن‌ها زندگی کند، در غیر این صورت از شهر اخراج می‌شوند.

۵- یانگسی، چین

از این روستا اغلب به‌عنوان " روستای کوتوله‌ها" نام‌برده می‌شود، و ۴۰% از جمعیت بزرگ‌سال این روستای دورافتاده در چین را کوتوله‌ها تشکیل می‌دهند. اگرچه دلیل اصلی تعداد غیرعادی کوتوله‌ها یک راز است، اما تئوری‌های بسیاری از میزان جیوه موجود در خاک گرفته تا فنگ شویی به نوعی علت وجود چنین پدیده‌ای را توجیه می‌کنند. عجیب‌تر آنکه بسیاری از مردمان شهر فکر می‌کنند که جادو شده‌اند. ظاهراً یک لاک‌پشت سیاهِ روح مانند با پاهایی عجیب چندین نسل قبل، روح روستاییان را جویده است!

۴- جزیره هاشیما، ژاپن

هاشیما که جزیره‌ای بروی کشتی جنگی AKA است، جزیره‌ای ژاپنی است که طی یک‌ شب از یک شهر پیشرفته به یک متروکه تبدیل شده است. این جزیره پس از کشف معدن زغال‌سنگ در سال ۱۹۷۴ رها شد که سبب بسته شدن بیشتر خانه‌های شهر شد. امروزه از این جزیره فقط گردشگرانی بازدید می‌کنند که به دنبال یک گردش شبح وار و تجربه وحشت‌آور می‌باشند. در زمان بازدید از جزیره، در قسمت انتهایی آن منتظر صحنه‌های وحشت‌آور بسیاری باشید.

۳- لیلی دیل، نیویورک

آیا کمی نیاز به راهنمایی روحانی دارید؟ اینجا مکانی برای آن دسته از اشخاص است که در طول زندگی خود احساس کرده‌اند که دارای ارتباطات روحی می‌باشند. قطعاً اینجا مکانی برای اشخاصی است که به دنبال ارتباطات روحی هستند. برخی از افراد شهر خدمات غیرطبیعی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. این خدمات شامل لیست بلند بالایی از کارهای متفرقه مانند احضار مردگان به دنیای زندگان است.

۲- مونووی، نبراسکا

این شهر کوچک در نبراسکا احتمالاً تنها شهری در دنیا با جمعیت یک نفر است. تنها ساکن این شهر یک زن پیر است که صاحب و گرداننده یک کافه و کتابخانه عمومی برای بازدیدکنندگان بوده و شهردار شهر نیز می‌باشد. پس اگر در شهر چرخیدید و بیش از یک نفر را یافتید، پس به مشکل برخورده‌اید. اما بیایید لحظه‌ای به این موضوع فکر کنیم، اگر شما تنها ساکن یک شهر بودید، آیا ترجیح می‌دادید که کلانتر شوید، یا شهردار یا قاضی؟

۱- سنترالیا، پنسیلوانیا

این شهر در پنسیلوانیا هم خطرناک است هم عجیب. در زمان استخراج معدن شهر در سال ۱۹۶۲ یک آتش زیرزمینی در زیر آن روشن شد که از آن زمان تاکنون فعال است. این آتش سبب ایجاد گازهای سمی و گودال‌هایی شده که سبب فراری دادن ساکنان شهر به شهرهای دور و اطراف شده است. با این‌وجود تا به امروز هنوز مردمان شجاعی هستند که محل زندگی خود را ترک نکرده‌اند.

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =