۴ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
برخی از هنرمندان موج‌سواری را خوب بلدند

مهر نوشت: یک کارشناس موسیقی با اشاره به ویژگی‌های هنرمند متعهد انقلابی از برخی هنرمندان و افرادی که به نام هنر انقلاب موج سواری می‌کنند، انتقاد کرد.

مهدوی کارشناس و پژوهشگر موسیقی در آستانه معرفی «چهره سال هنر انقلاب» همزمان با هفته هنر انقلاب ضمن اشاره به ویژگی‌های هنر و هنرمند انقلابی گفت: پس از انقلاب در گونه‌های مختلف هنر ی از سوی هنرمندان شاهد خلاقیت‌های هنری بسیاری بوده‌ایم. هنر پس از انقلاب ادامه راه هنر صحیح قبل از انقلاب است و ما شاهد اتفاقات خوبی در عرصه هنر از سوی هنرمندان آموزش دیده از هنرمندان قبل از انقلاب هستیم.

وی درباره تربیت هنرمند متعهد پس از گذشت چهل سال از انقلاب عنوان کرد: هنرمند به لحاظ اخلاقی آموزش دادنی نیست؛ هنرمندان بر اساس آموزش آکادمیک و خصوصی متأثر از استادان خود به‌خوبی کار خواهند کرد.

هنر ذات توحیدی دارد

این کارشناس فرهنگی معتقد است: هنر ذات توحیدی دارد اما مردم آنچه درون‌شان هست را نمی‌توانند تغییر دهند؛ با تربیت و آموزش، ذات فرد تغییر نخواهد کرد. هنرمندی که به تعهد تظاهر می‌کند در حیطه کاری خود به مشکل خواهد خورد و زمانی که اثری را خلق می‌کند لزوماً آن اثر، تأثیرگذار نخواهد بود.

مهدوی در مورد تأثیر برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی که با عنوان «هنر انقلاب» برگزار می‌شود گفت: جشنواره‌ها و همایش‌ها تأثیر چندانی ندارند. در اصل هنرمند با هنر خود در همه گونه‌ها تولید محتوا می‌کند و انتخاب خوب یا بد بودنآن با مخاطب است، زیرا بخشی از هنر سلیقه‌ای است.

وی افزود: هنر خوب طی زمان ترویج داده شده و بین مردم اشاعه پیدا می‌کند. اینکه در چنین مناسبت‌هایی خود هنرمندان بنشینند و گفت‌وگو کنند، مسئله فراگیری نخواهد بود و از طرفی برجسته کردن بعضی از موضوعات به فراگیری موضوعات نه تنها کمک نمی‌کند بلکه از اهمیت آن در نظر عموم می‌کاهد.

شاخص‌های چهره سال هنر انقلاب

این مدرس دانشگاه درباره ویژگی‌های شاخص فردی که چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌شود توضیح داد: انتخاب کردن فردی که هنرش با شاخص‌های پس از انقلاب به وجود آمده امری دشوار است. شاید عده‌ای از هنرمندان شاکله انقلابی نداشته باشند ولی همین که چهل سال در وطن مانده‌اند و آثاری مرتبط با انقلاب اسلامی را تولید کرده‌اند انقلابی محسوب می‌شوند بنابراین من معتقدم مجموعه کلان حوزه هنری متعلق به تمامی هنرمندان است.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی که سال‌ها قبل مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری را عهده‌دار بوده، در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: برخی از هنرمندان موج‌سواری را به‌خوبی بلدند اما از نظر چارچوب هنر انقلابی اثرچشم‌گیری ارائه نداده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: انتخاب «چهره سال هنر انقلاب» باید از سوی مردم صورت گیرد. تمام مدارج و انتخاب‌های هنری اگر از سوی مردم صورت گیرد ماندگاری بالاتری خواهد داشت و داوران در این زمینه اگر چارچوب‌های هنر انقلاب را مدنظر داشته باشند، می‌توانند به انتخاب درستی هم برسند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    0 1
    هزاران درود بر این انسان شریف: "اگر جور و جفا ببینم، دوست دارم در خانه خودم نان و پنیر بخورم تا اینکه در خانه همسایه با خفت و خواری و زیر منت پلو بخورم'."
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    0 0
    حقش بود که یک عکس مناسب از جناب استادبرای این تیتر خبری نمایش دهید.