گروهی فرصت‌طلب درختان جنگلی را قطع می‌کنند

مهر نوشت:محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: گروهی فرصت طلب و منفعت طلب درختان جنگلی در استان را قطع می‌کنند.

محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز سه شنبه در جمع فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی در تبریز گفت: برخورد جدی مسئولان با سودجویان و متخلفان قطع درختان جنگلی در آذربایجان شرقی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید با رانندگان بدون مجوز حمل چوب نیز برخورد شود، گفت: نباید اجازه داد گروهی منفعت طلب درختان جنگلی را قطع کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه با افرادی که در این زمینه فضاسازی کنند برخورد می‌شود، گفت: البته همه تصاویری که در فضای مجازی منتشر می‌شود مربوط به درختان جنگلی نیست و خیلی از آنها قانونی و مربوط به قطع درختان باغ‌های شخصی است.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در ادامه این جلسه به ضرورت آماده باش در خصوص مواجهه با سیل و بلایای طبیعی تاکید کرد و افزود: مشکلات مختلف ناشی از سیل نتیجه غفلت مسئولان و مردم است. برخی پیشامدها مانند جاری شدن سیل در سایر مناطق کشور هشداری برای جبران غفلت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده است.

وی با بیان اینکه باید مسیل ها لایروبی و ساماندهی شود، گفت: باید حریم رودخانه‌ها آزادسازی شود. جلوگیری از ریختن زباله به رودخانه‌ها و ایجاد نخاله گاه شهری و روستایی ضروری است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای گردشگری دارد، گفت: باید از این توانمندی‌ها استفاده شود، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و بوم گردی روستاها به گردشگران داخلی و خارجی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید رفاه و امکانات را در روستاها افزایش داد گفت: روستا محور توسعه است و برای حل مشکلات شهری باید مشکلات روستاها حل و به روستاییان خدمات مناسب ارائه شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =