قضات دیوان عالی کشور عامل قتل‌های سریالی کازرون و برادرش را محارب نشناخته و حکم اعدام آنها را نقض کردند. این در حالی است که پیش از این، قاتل سریالی به اتهام چهار جنایت از 8 فقره قتل به چهار بار قصاص محکوم شده بود.

روزنامه ایران در این باره نوشت:

مرتضی 28 ساله و برادرانش پائیز سال 88 در جریان تجسس‌های ویژه جنایی درباره پرونده قتل مردی به نام هاشم در کازرون دستگیر شدند.

مرتضی - عامل اصلی جنایت‌ها - در تحقیقات به قتل هشت مرد از سال 85 تا 88 اعتراف کرد و مدعی شد در خونخواهی پدرشان، عوامل قتل را کشته‌ است.مرتضی در بازجویی‌ها به قتل ماشاءالله، شاه‌رضا، حسن، فرهاد، داوود، شهاب، محمدشریف و هاشم اعتراف کرد.

قاتل سریالی درباره انگیزه‌اش گفت: «سال 62 پدرم به صورت مرموزی ناپدید شد. طی این سال‌ها نیز پیوسته از اطرافیانم می‌شنیدم مردی به نام هاشم و چند تن از دوستانش به خاطر اختلاف‌های‌شان، پدرم را کشته و جسدش را در محلی نامعلوم دفن کرده‌اند. بدین ترتیب وقتی بزرگ‌تر شدم، تصمیم به انتقام خون پدرم گرفتم.

پرونده پس از پایان تحقیقات مقدماتی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. مرتضی در جلسات محاکمه همه اتهامات را پذیرفت و با خونسردی به تشریح قتل قربانیان پرداخت.

اما اولیای دم چهار تن از قربانیان با معرفی شاهدانی به دادگاه، اعلام کردند چهار تن از قربانیان به دست نریمان - یکی از برادران مرتضی - به قتل رسیده‌اند.

بنابراین پس از پایان رسیدگی به پرونده، قضات دادگاه «مرتضی» را در چهار فقره از قتل‌ها به طور قطعی مجرم شناخته و او را به چهار بار قصاص محکوم کردند. در ادامه نیز حکم چهار بار قصاص مرتضی از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

یک مقام آگاه در این خصوص گفت: مرتضی و یکی از برادرانش به نام نریمان به اتهام تیراندازی و سرقت مسلحانه نیز در دادگاه انقلاب محاکمه شده و محارب شناخته شدند. با صدور حکم اعدام برای دو برادر پرونده برای تأیید حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان‌عالی آنها را محارب نشناخته و پس از نقض حکم پرونده را بازگرداندند.

وی افزود: مرتضی همچنین هفته گذشته به اتهام قتل فرهاد - پنجمین قربانیش- در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شد که ارتکاب این قتل را هم پذیرفت. پسر جنایتکار به زودی به اتهام سه جنایت دیگر خود در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود که پس از صدور حکم و انجام تشریفات قانونی او به سزای جنایت‌هایش خواهد رسید.

mojrem
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =