کتابخانه دیجیتال جهان که حاوی کتاب‌‌های نادر، نقشه‌‌های تاریخی، نسخ خطی، ‌فیلم و عکس از کتابخانه‌‌ها و آرشیوهای سراسر جهان است در اداره مرکزی یونسکو در پاریس کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتابخانه الکترونیکی جهانی به نشانی www.worlddigitallibrary.org در دسترس کاربران می‌باشد. علاقمندان از سراسر جهان می‌توانند به منابع الکترونیکی این کتابخانه از طریق وب سایت آن دسترسی داشته باشند. مراجعه کنندگان قادر خواهند بود تابه هفت زبان عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، روسی و اسپانیائی نیازهای خود را مرتفع کنند.

ارتقای تفهیم و تفاهم میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها، افزایش ظرفیت و تنوع مضامین فرهنگی در اینترنت، فراهم ساختن منابع برای آموزگاران، پژوهشگران و مخاطبان عام و ظرفیت‌سازی برای مؤسسه‌های مشارکت‌کننده برای کم کردن خلاء دیجیتالی درون و میان کشورها از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه عنوان شده است.

32 موسسه از برزیل، بریتانیا، چین، مصر، فرانسه، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، و آمریکا برای اجرای این پروژه به یاری سازمان یونسکو شتافتند. اجرای این پروژه نخستین بار در سال 2005 به وسیله بزرگ‌‌ترین کتابخانه جهان یعنی کتابخانه کنگره آمریکا به یونسکو پیشنهاد شد.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گزارش داده که شرکت گوگل و بنیاد قطر هر کدام با سه میلیون دلار، بنیاد کارنگی با دو ملیون دلار، دانشگاه علم و تکنولوژی ملک عبدالله با یک میلیون دلار و شرکت مایکروسافت با یک میلیون دلار کمک،‌ از جمله پشتیبانان مالی این طرح هستند.

دو صفحه جالب از این کتابخانه را اینجـــــا و  اینجـــــــا مشاهده کنید.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    وقت و هزينه‌تان را هدر ندهيد. اين كتابخانه بسيار فقير است.