برگزاری کنفرانس اکو با موضوع گردشگری سلامت در اردبیل

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: اواخر خرداد ماه سال جاری اردبیل میزبان کنفرانس بین‌المللی اکو با موضوع گردشگری سلامت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اواخر خرداد ماه سال جاری اردبیل میزبان کنفرانس بین‌المللی اکو با موضوع گردشگری سلامت خواهد بود.

حسین پیرموذن اضافه کرد: این کنفرانس با حضور بیش از ۱۰۰ مهمان از ۱۵ کشور در سطح وزرا، مدیران عالی و فعالان بخش خصوصی از ۲۸ خرداد ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تاکید کرد: این یک فرصت طلایی برای استان اردبیل است تا پتانسیل‌های خود را به خصوص در حوزه گردشگری و به طور مشخص در گردشگری سلامت به دنیا معرفی کند.

وی در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خاطرنشان کرد: در دو ماه فرصت باقی مانده برای برگزاری این کنفرانس لازم است که تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به شکل جهادی تلاش کنند تا استان اردبیل از این فرصت به نحو احسن استفاده کند و میزبانی مناسبی را برای این کنفرانس داشته باشد.

گردشگری

پیرموذن گفت: برگزاری کنفرانس اکو در اردبیل یک فرصت مناسب است تا در حضور مهمانان خارجی به معرفی پتانسیل‌های استان اردبیل بپردازیم و نباید از این فرصت خوب غافل شویم.

اردبیل فضای مناسبی برای برگزاری کنفرانس اکو دارد

رئیس واحد کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنایع مشترک اکو نیز در این جلسه گفت: میزبانی این کنفرانس بین‌المللی یک فرصت بسیار مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل بالاخص در حوزه سلامت است که امیدوارم به نحو احسن از این فرصت استفاده شود.

محمدرضا کرباسی در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل تاکید کرد: میزبانی دومین دوره کنفرانس بین‌المللی کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری سلامت به استان اردبیل محول شده است که البته اردبیل پتانسیل و فضای بسیار مناسبی را برای میزبانی از این رویداد مهم دارد.

وی تصریح کرد: این کنفرانس از ۲۸ خرداد ماه در اردبیل آغاز می‌شود که پایه و اساس این کنفرانس در حوزه گردشگری سلامت و استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش آب درمانی‌های موجود در استان خواهد بود.

رئیس واحد کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنایع مشترک اکو افزود: اجرای مناسب این اجلاس نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است که در این راستا شورای سیاست گذاری و کمیته اجرایی کنفرانس اکو در اردبیل تشکیل یافته و بسترهای لازم برای میزبانی شایسته ایجاد شده است.

باید از فرصت میزبانی استفاده کنیم

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فرصت مناسب برگزاری کنفرانس اکو در اردبیل گفت: برگزاری این کنفرانس در اردبیل فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و البته برای جذب سرمایه‌های خارجی است.

بهروز ندائی تاکید کرد: حوزه گردشگری سلامت در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان و اغلب استان‌ها قرار گرفته است که در استان اردبیل نیز با توجه به پتانسیل‌ها  و ظرفیت‌های موجود اقداماتی در این حوزه انجام گرفته است.

وی افزود: وجود آب‌های گرم متعدد در استان یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه گردشگری سلامت در استان اردبیل است که می‌تواند در جذب گردشگران خارجی بسیار موثر باشد.

ندایی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در استان در جهت میزبانی شایسته از دومین اجلاس بین‌المللی کشورهای عضو اکو انجام یافته و برنامه ریزی‌های لازم در جهت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =