نامهربانی‌ها «خانم هزارپا» را از قم گریزان کرد

مهر نوشت؛ نمایش «خانم هزارپا» که از ۶ فروردین در خانه نمایش به روی صحنه رفته است به دلیل نامهربانی مسئولان زودتر از زمانی که قرار بود در قم اجرا شود به پایان می‌رسد.

نمایشی با تم کودکانه از هفته اول نوروز ۹۸ میزبان خانواده‌های قمی در خانه نمایش است. این نمایش که در قالب بسیار شاد و موزیکال تهیه شده، نه تنها موجب جذب کودکان و نوجوانان می‌شود بلکه بزرگترها را نیز که همراه فرزندانشان آمده‌اند را نیز برای دیدن این نمایش به وجدمی‌آورد و همه منتظر هستند تا ببینند بالاخره خانم هزار پا قرار است چه مفهومی را به بینندگان منتقل کند.

این نمایش که با نقش آفرینی هنرمندان ناشنوا و توان‌یابان جسمی-حرکتی است، در شهرهای مختلف کشورمان توانسته بین کودکان و نوجوانان جایی برای خود باز کند.

خانوم هزارپا که پاهای پرشمار و بازیگوشی دارد از مزرعه توسط سایر جانوران ترد شده و به محلی خارج از محیط اصلی زندگی خود پناه برده است، همین مسائل موجب شده که از این وضعیت خسته شود، در این حین با کرمی آشنا می‌شود که پا ندارد و در ادامه متوجه وجود سیل می‌شوند که با فکر و تدبیر کرم و همکاری پاهای خانم هزارپا جلوی ورود سیل را به مزرعه می‌گیرند.

نمایشی با موضوع سیل

کارگردان نمایش خانم هزار پا،‬ از تولید این نمایش در دو سال پیش خبر می‌دهد و می‌گوید: با وجود اینکه دو سال از تولید نمایش خانم هزار پا می‌گذرد و در شهرهای گوناگون به اجرا رسیده اما با حال و روز این روزهای مردم کشورمان که دچار سیل شده‌اند قرابت دارد.

بنا به گفته مهدی خجستگی، نمایش خانم هزارپا در پی انتقال این پیام است که گاهی حیات و در امان ماندن از سیل و بلایا، وابسته به آن چیزی است که نقص خود یا گروهی از موجودات می‌دانیم.

نویسندگی این نمایش جذاب را ندا حاجی بابایی برعهده داشته و علی اصغر تقی‌پور، علیرضا نامدار، سید هاشم موسوی، فاطمه فرکی، سمانه دلیر، مهدی سوری، مرضیه کریمی، سمیه شیری و الهه اکبری در این نمایش به ایفای نقش اهتمام دارند.

حامد جهانبخش آهنگساز، حسن نوری طراح صحنه و دکور، مهدی خجستگی طراح لباس و نور، زهرا خمسه تصویرسازی، بیتا جوشقانی عکاس و مرتضی عقیقی نیز به عنوان طراح پوستر و مسئول روابط عمومی در اجرای این نمایش با کارگردان همکاری دارند.

خانم هزارپا نمایش موفقی است که در پنجمین جشنواره تئاتر معلولان آفتاب توانسته ۹ جایزه دریافت کند و در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز کاندیدای دریافت جوایز بازیگری زن و طراحی لباس شود.

همکاری نکردن مسئولان در قم

اما با وجود همه این موفقیت‌ها نمایش خانم هزارپا در شهر قم به دلیل برخی نامهربانی‌ها نتوانسته مخاطبان بالایی را برای تماشا به خانه نمایش بیاورد و بخشی از این نامهربانی‌ها نیز به دلیل همکاری نکردن مسئولان قمی است.

نامهربانی‌ها نسبت به خانم هزارپا موجب شده اجرای این نمایش دوست داشتنی که قرار بود تا ۲۶ اردیبهشت لحظات شادی را برای مخاطبانش داشته باشد تا ۶ اردیبهشت ماه بیشتر ادامه نداشته باشد و به مهمانی دوستدارانش در شهرکرد برود که از هم اکنون مقدمات ورودش را با چاپ بنرهای متعدد آماده کرده‌اند.

قم با وجود اینکه شهری هنرپرور است اما نامهربانی‌ها موجب شده هنرگریز شود و هنرمندان به شهرها و استان‌های دیگر و چه بسا به پایتخت که مسئولان بیشتر قدر آنان را می‌دانند، کوچ کنند و در برخی اوقات برای رسیدن به موفقیت اصالت قمی بودن خود را نیز پنهان کنند.

علاقمندان می‌توانند در روزهای باقی مانده از اجرای این نمایش به آدرس: http://tik8.com مراجعه و به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به بلوار الغدیر - نرسیده به بوستان علوی - کنارگذر تالار مدائن - کوی ۴۹ (کوی بیمارستان امام رضا) - فرعی اول سمت چپ خانه نمایش به صورت حضوری بلیط دریافت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =