۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
آغاز کادرسازی حوزه سیاسی در وزارت کشور

ایرنا نوشت: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار رکن و پایه مهم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند.

جمال عرف عصر روز سه شنبه در نشست با فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران سیستان و بلوچستان که در سرسرای اجتماعات استانداری این استان برگزار شد اظهار داشت: خروجی انتخابات با برخورداری از این ارکان مهم، مجلسی کارآمد و متشکل از عناصر تراز انقلاب می شود.

وی گفت: ما به عنوان مدیران سیاسی کشور باید بستری را فراهم کنیم که کنشگران سیاسی در یک بستر امن کنشهای سیاسی، اجتماعی و غیره خود را انجام دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور انسجام، همبستگی و انتخابات را از مسائل مهم کشور ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان دست اندکار حوزه برگزاری انتخابات باید با مدنظر قرار دادن قوانین و مقررات کار خود را به درستی انجام دهند تا در این عرصه مهم هیچ ابهامی ایجاد نشود.

وی افزایش تعاملات با شورای نگهبان را از جمله برنامه های مهم معاونت سیاسی وزارت کشور عنوان کرد.


عرف از کادر سازی حوزه سیاسی وزارت کشور خبر داد و افزود: به منظور تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز حوزه سیاسی طرح کادر سازی این حوزه برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور نیز در این نشست گفت: در آخرین انتخابات ریاست جمهوری متوسط مشارکت مردم 73 درصد بود این در حالیست که در سیستان و بلوچستان این آمار بیش از 75 درصد گزارش شد.

سید اسماعیل موسوی افزود: همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 متوسط مشارکت کشوری 61 درصد گزارش شد در حالیکه که این آمار در سیستان و بلوچستان 66 درصد بود. مردم سیستان و بلوچستان در عرصه های انتخابات همواره خوش درخشیده اند.

در این نشست شماری از فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان به نقطه نظرات خود در رابطه با افزایش مشارکت مردم در انتخابات و سایر مسائل استان پرداختند.
۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =