استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر جبران خسارات سیل شد

استاندار چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن پیگیری جبران خسارات ناشی از سیل در این استان، مساعدت برای توسعه حمل و نقل هوایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده این استان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عموی استانداری، اقبال عباسی در این دیدار با اشاره به خسارتهای ناشی از وقوع سیلاب در این استان اظهار داشت: بارش های سیل آسای فروردین ماه در حدود ۶ هزار میلیارد ریال خسارت در این استان برجای گذاشت که شامل جاده ها و پل ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و خانه های شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: با وجود بالاترین بارش های کشور در موج اول و دوم بارش ها در چهارمحال و بختیاری اما هیچگونه تلفات جانی نداشتیم و تلاش شد خسارات به حداقل برسد.

عباسی تصریح کرد: اکنون برای بازسازی راه ها، پل ها و جبران خسارت های ناشی از سیلاب به مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و مقاوم سازی منازل مسکونی شهری و روستایی به منابع مالی نیاز داریم که می طلبد مسئولان در این خصوص مساعدت ویژه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از این دیدار، نبود زیرساخت های مناسب را از عوامل توسعه نیافتگی این استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص از آنجاکه تنها راه هوایی این استان از طریق فرودگاه شهرکرد انجام می گیرد ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه و بهسازی این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

عباسی ادامه داد: امید است با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و متمرکز بتوان در توسعه و بهسازی تنها فرودگاه استان چهارمحال و بختیاری اقدام موثری شکل گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه ۵ هزار نفر از مردم استان در واحدهای مسکونی غیرمقاوم و فرسوده سکونت دارند، خاطرنشان کرد: به منظور احیای این واحدها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر امید است اعتبار لازم برای مقاوم سازی واحدهای فرسوده به استان اختصاص داده شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست نسبت به تسریع در جبران خسارتهای سیل در این استان ابراز امیدواری و دستور لازم را برای انجام اقدامات مرتبط صادر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =