صادرات ۲۹۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۲۹۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته از گمرکات استان بالغ بر۲۹۰  میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۹ درصدی برخوردار است.

وی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کل صادرات غیرنفتی استان را ۱۳درصد اعلام کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آذربایجان شرقی در تولید اکثر محصولات دارای مزیت نسبی آشکار بوده و می‌بایستی زمینه‌سازی‌های لازم جهت رشد صادرات بخش کشاورزی فراهم شود.

فتحی ادامه داد: اقلام عمده صادراتی استان کشمش، لبنیات ( پنیر، دوغ و خامه) گوجه فرنگی، آب سیب، کاهو و کلم است که به بیش از ۳۰ کشور مختلف نظیر عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات، رومانی، ترکیه، یوگسلاوی و روسیه صادر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: لازمه توفیق برنامه‌های صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند اتخاذ رویکردهای همه جانبه و فرایندی است که در نتیجه تلاش کلیه بخش‌های کشور و نظام بانکی، گمرک، صندوق حمایت و تشکل‌های صادراتی محقق می‌شود و در صورت هماهنگی بخش های مختلف کشور در قالب یک راه می توان به پایداری و رشد چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی دسترسی پیدا کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =