آخرین مهلت برای دریافت کارت ملی هوشمند/ زمان ثبت‌نام تمدید نمی‌شود

فارس نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: زمان ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود و دارندگان کارت ملی قدیمی برای انجام ثبت نام خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

سیف الله ابوترابی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای مراحل صدور کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

وی افزود: برای بیش از ۴۵ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز کارت خود را دریافت کرده‌اند.

ابوترابی گفت: هنوز متاسفانه حدود ۱۰ میلیون نفر برای ثبت‌نام اقدامی نکرده و این درحالی است که باید هرچه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند چون زمان ثبت نام دیگر تمدید نمی شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین کارت‌های قدیمی که تاریخ اعتبار آن به قبل از ۲۹ اسفند ۹۷ برمی گردد، فاقد اعتبار است.

وی افزود: زمان برای ثبت نام هنوز باقی مانده و تا هفته دیگر چنانچه متقاضیان برای ثبت نام اقدام کنند برگه احراز هویت به آنها برای انجام امور بانکی و اداری داده می شود و نیازی به داشتن کارت ملی هوشمند نیست فقط کافی است که ثبت نام را انجام دهند.

ابوترابی گفت: اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال بود اما به دلیل مراجعه مردم زمان آن تمدید شد.

وی ادامه داد: برابر مصوبه هیأت دولت کارت‌های ماقبل سال 97 از اعتبار ساقط هستند به همین دلیل ظرف دو، سه روز آینده از نظر حقوقی وضعیت را بررسی خواهیم کرد تا برای افرادی که مراجعه نکردند سازوکاری فراهم شود تا بتوانیم برایشان اوراقی صادر کنیم تا در حین ثبت‌نام آنها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال زمان صدور کارت هوشمند ملی را فعلاً نامشخص عنوان کرد و گفت: صدور کارت هوشمند با تأخیر انجام می‌شود و آن هم به دلیل مشکلاتی است که در تأمین بدنه کارت همچنان وجود دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =