کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در تبریز برای سومین سال متوالی

میزان تصادفات منجر به فوت در تبریز برای سومین سال متوالی، با کاهشی چشمگیر مواجه شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اعلام این خبر، گفت: خوشبختانه شهر تبریز برای سومین سال متوالی کمترین میزان تصادفات منجر به فوت را داشته و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز که مصادف با روز ملی ایمنی در حمل و نقل است، خدا را شکر می کنیم که با رعایت مسائل ایمنی امسال نسبت به سال گذشته تلفات جانی در تصادفات شهر کاهش یافته و از این حیث تبریز بهترین آمار را در بین دیگر کلانشهرها داشته است.

یوسفی با اشاره به نقش مهم تعامل بین دستگاه های دخیل در موضوع ترافیک و حمل و نقل، عنوان کرد: دلیل اینکه تبریز برای سه سال متوالی کمترین میزان تصادفات منجر به فوت را دارد، تعامل بسیار خوب پلیس راهور و سیستم حمل و نقل استان و شهر شامل استانداری، شهرداری، دادستانی، آموزش و پرورش، زیرمجموعه های شهرداری و دیگر ارگان های دخیل با یکدیگر بوده است و بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیک شهر با این تعامل و همکاری بین دستگاه ها و البته همراهی خوب شهروندان برطرف شده و نتیجه آن کاهش چشمگیر میزان تصادفات منجر به فوت بوده است.

وی همچنین به ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: در کنار این تعامل سازنده، ما به سه عنصر مهم در بحث ترافیک و حمل و نقل که شامل مسیر، خودرو و راننده است توجه ویژه ای داریم. از لحاظ سخت افزاری، مسیرها به طور مطلوب تجهیز شده است و از لحاظ نرم افزاری شعار فرهنگ شهروندی و فرهنگ رانندگی را در بین شهروندان ترویج داده ایم و امیدواریم روزی فرا برسد که با همکاری بیش از پیش شهروندان، میزان تصادفات منجر به فوت به صفر کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه برای داشتن شهری ایمن از مخاطرات تصادف، شهروندان باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، یادآور شد: بیشترین هدفگذاری معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز در جهت ارتقای سطح خدمات دهی حمل و نقل عمومی متمرکز شده است و در این راستا افزایش خدمات اتوبوسرانی، اتمام فاز ۱ قطار شهری و اضافه کردن آن به ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین ساماندهی تاکسی ها از جمله اقدامات موثری است که می تواند در جهت ارتقای سطح خدمات دهی حمل و نقل عمومی موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه شهری، وجود پیاده‌راه های متعدد در داخل شهر است، اظهار داشت: در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی هوا، وجود پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر بخصوص در هسته مرکزی، امری ضروری است و ما در این رابطه از همشهریان عزیز می خواهیم که ما را یاری کنند. شرط مهم ما، فراهم کردن رضایت شهروندان است و آرزو می کنیم که تبریز را به شهری تبدیل کنیم که به داشتن سیستم حمل و نقل پاک شهره باشد. البته تبریز سال گذشته به عنوان پاک ترین کلانشهر کشور نیز انتخاب شده و ما امیدواریم امسال نیز این عنوان برای تبریز تکرار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =