۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
رحیم‌صفوی: هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

ایرنا نوشت: مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اختتامیه همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ با تاکید بر اینکه مقاومت هزینه های کمتری از سازش دارد، گفت: نتیجه سازش وضعیتی است که لیبی در آن دچار شده است. همه تجهیزات خود را به غرب منتقل کرد اما جواب غرب تحقیر لیبی بود.

عصر دوشنبه سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس موسسه آینده پژوهشی جهان اسلام در اختتامیه همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ گفت: ترسیم شدن آینده جهان اسلام بدون پشتوانه فلسفی و شجاعت رهبران و نخبگان شدنی نیست. رخدادهای سیاسی و اجتماعی همواره بینش، جهان‌بینی و منظومه فکری بشریت را می‌طلبد.

وی در اختتامیه این همایش دو روزه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: نگاه ما به عنوان یک مسلمان به تحولات عمیق آینده باید ریشه فکری و ایدئولوژیک داشته باشد. چرا که در دهه های آینده ملت هایی به تمدن سازی دست خواهند زد که دارای ریشه ها و مبانی فلسفی باشد.

وی با بیان اینکه مبانی فکری زیر بنای تحولات است، گفت: هرچه ریشه‌های اعتقادی ، عزم ، اراده ، شجاعت رهبران ، نخبگان و ملت‌های غیر وابسته بیشتر باشد بیشتر می‌توان تغییرات و رخدادهای آینده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان اسلام را رقم زد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: هدف آینده پژوهشی به تنهایی شناخت تحولات آینده نیست بلکه کمک به تصمیم گیران برای ساخت آینده بهتر در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، ما چشم انداز ۲۰ ساله داشته‌ایم، اما باید بررسی کنیم چرا نتوانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام ادامه داد: طی ۲۰ سال گذشته سرنوشت سیاسی و امنیتی اکثر ملت‌های اسلامی را غرب بر عهده گرفته است و دست به تقسیم‌های کشورهای اسلامی بعد از جنگ جهانی اول زده است. به عنوان مثال در قرار داد سایکس- پیکو عراق را به انگلستان بخشیدند و لبنان و روسیه سهم فرانسویان شد.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: اگر به تاریخ سیاسی منطقه غرب آسیا توجه کنید به چگونگی به وجود آمدن غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی بعد از جنگ جهانی دوم آگاهی می‌یابید، این رژیم برای تسلط بر نظام‌های منطقه و ایجاد نا امنی به وجود آمده است.

رئیس همایش بین المللی آینده جهان اسلام افزود: آمریکا ۴۰۰ میلیارد دلار از سعودی‌ها گرفته تا امنیت آن ها را تامین کند. ترامپ امنیت را تجاری کرده است تا جایی که حتی به اروپایی‌های می‌گوید باید سهم خود را در ناتو بپردازید.

وی ادامه سخنان خود را با چند پرسش ادامه داد: آیا ملت‌ها و دولت‌های اسلامی می‌خواهند مانند گذشته سرنوشت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خود را به دست غرب بسپارند، آیا این کشورها استراتژی مقاومت را دنبال خواهند کرد یا تسلیم شدن را، به نظر می‌رسد که استراتژی مقاومت هزینه کمتری نسبت به تسلیم شدن دارد.

رحیم صفوی تاکید کرد: لیبی تسلیم آمریکا شد و همه چیز خود را برای این کشور فرستاد، اما اکنون وضعیت این کشور را مشاهده کنید کاملا مشخص است که هزینه تسلیم شدن بسیار بیشتر از مقاومت است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: کشورهای اسلامی باید سرنوشت خود را مشخص کنند چرا که حدود ۷ درصد ذخایر انرژی و ۵۷ درصد گاز را در دست دارند و قدرت‌های بزرگی مانند چین برای رفع نیاز خود به سمت آن‌ها خواهند آمد.

وی تصریح کرد: از حدود ۵۷ کشور عضو همکاری‌های اسلامی ۴ کشور ایران، موریتانی، پاکستان و افغانستان جمهوری هستند و پیش بینی می‌َشود که تا ۲۰ الی ۳۰ سال آینده کشورهای دارای رژیم شاهنشاهی نیز به سمت این نوع حکومت حرکت کنند.

سرلشکر رحیم صفوی گفت: ۱۵ هزار نفر در عربستان سعودی سالانه برای تحصیل به اروپا و آمریکا می‌روند و دیگر این قشر تحصیل کرده نظام پادشاهی عربستان را بر نمی‌تابد لذا قطار پادشاهی عربستان به پایان خطر رسیده است.

 

۴۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    مشکل کشور دخالت همین آدمها در سیاست هست.