استان چهارمحال‌وبختیاری  پتانسیل تبدیل شدن به قطب تئاتر منطقه زاگرس‌نشین کشور را دارد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تئاتر در سال ۱۳۹۷ در استان چهارمحال و بختیاری پیشرفت خوبی داشته که نتیجه آن، اجرای متفاوت صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان، نمایشنامه خوانی و نمایش های سنتی و تعزیه در استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام فرجی ضمن اعلام این خبر افزود: انجمن نمایش استان از ابتدای سال ١٣٩٧ برنامه های خود را با تمرکز بر تولید و اجرای مستمر در طول سال برنامه ریزی کرد و تا حدود زیادی توانست به هدف اصلی خود نزدیک شود.

وی گفت: تجهیز تماشاخانه مهر شهرکرد از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای نمایش، راه اندازی کتابخانه دائمی تئاتر در تماشاخانه مهر، رایزنی جهت احداث پلاتوی نمایش در شهرستان های استان، حمایت از گروه های مختلف نمایشی جهت اجرای عموم در سراسر استان و اعزام گروه های نمایشی به جشنواره های مختلف ملی و بین المللی تئاتر در کشور، برخی از فعالیت های دیگر این انجمن بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری جشنواره تئاتر استانی و جشنواره تئاتر فجر استانی با همکاری هنرمندان نمایش، برگزاری جشنواره تئاتر طنز فارسان، اجرای نمایش در شهرهای کوچک استان که تا کنون در آن ها نمایش اجرا نشده است، رایزنی با فرمانداران و بخشداران استان جهت حمایت هر چه بیشتر از هنر نمایش، از دیگر فعالیت های این انجمن بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش تئاتر تک نفره، اجراهای عموم در ژانرهای کودک و نوجوان، خیابانی و صحنه ای از سوی حوزه هنری و همکاری آموزشگاه نمایش آرام و انجمن نمایش از دیگر فعالیت های تئاتری استان بوده است.

وی افزود: امسال یک اثر نمایشی با عنوان «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» در جشنواره تئاتر فجر از استان حضور داشت که در بخش کارگردانی و بازیگری زن، کاندیدای جایزه شد و جایزه بازیگری نخست زن جشنواره را از آن خود کرد.

فرجی ادامه داد: معرفی دو اثر به جشنواره تئاتر فجر از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی و شرکت کارگردانان این آثار در همایش تهران و همچنین اجرای عموم نمایش آنشرلی با موهای خیلی قرمز به عنوان اثر منتخب جشنواره تئاتر دانشجویی در تالار مولوی تهران از دیگر فعالیت های هنرمندان نمایش استان بوده است.

وی اظهار داشت : اجرای  ١٧٤ گروه نمایشی تعزیه در ماه های محرم و صفر در استان، همچنین اجرای بیش از ٥٠ عنوان نمایش در گونه های مختلف صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و نمایشنامه خوانی که هر کدام از این آثار بیش از یک هفته به  روی صحنه بوده یا بیش از ١٠ اجرا داشته اند از جمله فعالیت های این اداره کل در زمینه هنرهای نمایشی در سال ٩٧ می باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به استعدادهای فراوان در زمینه هنرهای نمایشی در استان گفت: امیدوارم با حمایت مسئولین استانی و کشوری بتوانیم این آمار را در سال ١٣٩٨ به دو برابر برسانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =