نماینده مجلس: بیمارستان تامین اجتماعی هشترود تیرماه افتتاح می‌شود

ایرنا نوشت: نماینده مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: بیمارستان تامین اجتماعی هشترود با هزینه کرد ۱۴ میلیارد تومان تیر ماه امسال و همزمان با هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

سید حمزه امینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح این بیمارستان که از نیازهای شهرستان است بخشی از مشکلات درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی را برطرف خواهد کرد. این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۴۴۱ متر مربع در سه طبقه در دست ساخت است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از شروع به کار بزرگترین مجتمع فولاد در این شهرستان با تولید سالانه یک میلیون تن به صورت نورد و هزینه کرد ۱۱ هزار میلیارد ریال و ۶۰ میلیون یورو خبرداد و گفت: با بهره برداری کامل از این مجتمع به طور مستقیم برای سه هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

امینی همچنین بر رتبه بندی معلمان تاکید کرد و گفت: اگر وزیر آموزش و پرورش این رتبه بندی را اجرا نکند استیضاح خواهد شد.

وی گفت: پیشنهادی که به وزارت آموزش و پرورش ارایه کرده ام این است که این طرح را در حداقل ۵ سال پایان خدمت معلمان اجرایی کند.

امینی همچنین از قطع سهمیه سایر شهرستان ها از سهمیه کنکور هشترود خبر داد و گفت: قبلا سایر شهرها از سهمیه این شهرستان در کنکور استفاده می کردند که این سهمیه از کنکور امسال حذف شده و مختص متولدان، ساکنان و دانش آموزان این شهرستان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خواستار ایجاد و گسترش رشته های فنی و حرفه ای، کارو دانش و کشاورزی در این شهرستان شد.

فرماندار هشترود نیز در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات ساخت آزاد راه هشترود به مراغه در قطعه پنجم خبر داد و گفت: بانک سپه با مشارکت ۴۰ درصدی و ۵۰ میلیارد تومانی و شرکت تهران گسترش با مشارکت ۶۰ میلیارد تومانی در این قطعه فعالیت خواهند کرد.

امین امینیان از پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای تملک زمین های کشاورزی در این قطعه تا چند روز آینده خبر داد.

وی گفت: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای روکش آسفالت جاده هشترود به مراغه اختصاص یافته که بزودی شروع خواهد شد.

وی همچنین بر توسعه گردشگری با رونق بوم گردی در روستاها ی این شهرستان تاکید کرد و گفت: کارگروه گردشگری ازهرگونه سرمایه گذاری در این مورد حمایت های مالی خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =