۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

ایسنا نوشت: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که روسیه قصد دارد با وضع قانون جدیدی اتصال سرورهای اینترنت روسیه به شبکه جهانی را قطع کند.

 پس از آنکه مدت‌های طولانی بحث بر سر جداسازی اینترنت روسیه از سایر مناطق جهان و شبکه بین‌المللی اینترنت بالا گرفته بود و این طرح با موافقان و مخالفان متعددی در این کشور پهناور مواجه شده بود، روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانون مذکور را به امضا رساند تا بدین ترتیب بتواند سرورهای اینترنت در این کشور را از وابستگی به سایر خدمت‌دهندگان خارجی برهاند و شبکه مجازی خود را مستقل کند.

بر اساس این قانون جدید، سرورهای روسی باید اتصال خود به شرکت و سرورهای خارجی را قطع کنند که این امر به شدت کنترل و نظارت دولت این کشور بر فضای مجازی را افزایش می‌دهد تا در صورت بروز هر گونه جرم در محیط اینترنت از سوی نهادهای مسئول دولتی و سیاسی روسیه قابل پیگیری و ردیابی بیشتر و بهتری باشد.

همچنین یکی از مفاد اصلی این قانون توسعه و بهره برداری از دامنه ملی و سیستم‌های مربوط به آن است که به منظور جلوگیری از خاموشی و قطعی سراسری شبکه اینترنت از سوی سرورهای خارجی در نظر گرفته شده است.

چین و روسیه دو کشوری که همواره به سانسور و فیلترینگ محتوای منتشر شده در فضای مجازی و بستن شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف نظیر تلگرام و محدودسازی فعالیت و دسترسی کاربران مشهورند، تاکنون اقدامات متعددی را بدین منظور انجام داده‌اند که در آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت، این طرح از چند ماه قبل در دستور کار نهادهای مسئول و رگولاتوری‌های روسیه بوده که با مخالفت‌های فراوانی نیز از سوی شهروندان و فعالان آزادی بیان در این کشور روبرو شده است.

طبق آمار، بالغ بر ۵۲ درصد از مردم روسیه با این طرح به کلی مخالف هستند و بر این باورند که دولت این کشور حق ندارد در دسترسی و فعالیت‌های اینترنتی آنها اختلال و محدودیت ایجاد کند.

راهپیمایی‌های زیادی نیز تحت عنوان «اینترنت آزاد» در این کشور صورت گرفت که به گفته بسیاری از رسانه‌های خبری، یکی از بزرگترین گردهمایی و راهپیمایی‌های تاریخ معاصر روسیه به شمار می‌رود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =