۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

ایسنا نوشت: بر اساس تازه‌ترین تحقیقات و گزارش‌های منتشر شده، بالغ بر ۳۴ درصد از پتنت‌های جدید مربوط به شبکه اینترنت ۵G در کشور چین به ثبت می‌رسد.

از آنجاکه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

طبق گزارشی که در وب سایت venturebeat آمده است، چین که همواره یکی از برترین و پیشگام‌ترین کشورهای فعال در حوزه فناوری در جهان به شمار می‌رود و میزبان خیل عظیمی از شرکت‌های عظیم تکنولوژی است، حالا بر اساس آمار و گزارش‌هایی که توسط مؤسسه تحقیقاتی IPlytics بدست آمده است، بالغ بر ۳۴ درصد از پتنت‌هایمربوط به شبکه اینترنت ۵G را به خود اختصاص داده و این بدان معناست که از بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته و فعال در این حوزه نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، کره جنوبی، انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نظیر فنلاند نیز بالاتر قرار گرفته است.

چندی پیش بود که کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات اعلام و برآورد کرده بودند که چین به سرعت در حال پیشرفت در زمینه‌های متعدد از جمله توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک گوی رقابت را از همه کشورهای جهان علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا که در این زمینه همواره مدعی بوده و میزبان هزاران غول تکنولوژی موفق در جهان بوده است، خواهد ربود.

بر اساس تحقیقات و آمارهای این مؤسسه پژوهشی که در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است، تاکنون بالغ بر ۳۴ درصد از پتنت و حق اختراعات مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در چین، ۲۵ درصد آن در کره جنوبی، ۱۴ درصد به ایالات متحده آمریکا و فنلاند، ۸ درصد به سوئد و ۵ درصد آن نیز به تایوان، کانادا، انگلستان و ایتالیا تعلق داشته است. این در حالی است که سهم کشورهای خارج از این لیست، کمتر از یک درصد گزارش شده است.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینتو غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =