اعتراض یک نماینده مجلس به مهاجرت 250 هزار نفر به استان تهران

ایرنا نوشت: نماینده مردم تهران، ری، تجریش و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت بودجه محرومیت زدایی در استان های کشور اگر به خوبی هزینه می شد، امروز شاهد مهاجرت 250 هزار نفر به استان تهران نبودیم.

 سید فرید موسوی روز شنبه در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در سالن کنفرانس فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: کسانی که به استان تهران مهاجرت می کنند بیشتر در مناطق حاشیه ای پایتخت ساکن می شوند و معضلاتی هم به طبع آن ایجاد می شود.وی تصریح کرد: این میزان جمعیت مهاجر می طلبد که هر سال شهرستان جدیدی در حاشیه تهران ایجاد شود.
موسوی ادامه داد: اگر بودجه تصویب شده در مناطق محروم استان ها به خوبی در جهت ایجاد مشاغل پایدار و ساخت واحدهای تولیدی هزینه می شد، امروز استان تهران با این شرایط روبرو نمی شد.وی تعیین مرز روستاهای استان تهران را با شهرها، مشکلی اساسی عنوان کرد و گفت: توسعه شهرها نباید باعث عقب ماندگی روستاها شود و استانداران با تعیین دقیق مرز شهرها و روستاها باید طرح های هادی را به خوبی اجرا کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: امروز متاسفانه توسعه مناطق شهری استان تهران باعث غفلت از روستاها شده و وضعیت این مناطق از بسیاری از روستاهای مرزی کشور نیز بدتر است.وی یادآور شد: برخلاف تصور مسئولان اجرایی، بسیاری از مناطق استان تهران از شهرهای مرزی نیز محرومتر است.
موسوی ادامه داد: امروز با وجود 125 هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که 47 هزار نفر آنان زیر 40 سال سن دارند، شرایط خوبی برای محرویت زدایی و توسعه کشور ایجاد شده که باید مسئولان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
وی یادآور شد: توسعه کشور فقط نیاز به مباحث سخت افزاری ندارد، بلکه با مشارکت پذیری و ورود مردم به صحنه، توسعه نیز ایجاد می شود.
دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات و مسئولان شهرستان ری با هدف معرفی فرصت ها و تهدیدهای ری در فرودگاه بین المللی امام خمینی( ره) برگزار شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =