هشدار جدی پدافند غیرعامل درباره پول دیجیتالی/ سردار جلالی: ارز رمزها به ریال آسیب خواهد زد

مهر نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگر ارز رمزها خارج از چارچوب سیاست‌های مالی وارد چرخه مالی و پولی کشور شود ریال آسیب خواهد دید.

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در گردهمایی مدیران ارشد بنیاد تعاون و ردهای تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وقتی نظام پولی دیجیتال (cryptocurrency) که اکنون در حال ورود به کشور است، هنوز برای آن هیچ قانون و مقرراتی را نداریم، این موضوع باعث می‌شود که به کنترل و بهره بردای این فناوری‌ها فکر کنیم و در مقابل هیچ دانش و الزاماتی برای آن در نظر نگرفته باشیم. بنده هشدار می‌دهم وقتی ارز رمزها وارد چرخه مالی و پولی کشور شود، ریال مشکل دار خواهد شد و بانک مرکزی عملاً بی فایده می‌شود و اثرات جدی خود را بر کشور می‌گذارد، به تعبیری می‌تواند اقتصاد کشور را دچار اختلال کند، البته اگر ما جلوگیری نکنیم و مقررات و دانش مختص به این موضوع را در اختیار نداشته باشیم. این نشان می‌دهد که فناوری‌ها به صورت جهنده وارد کشور شده اند و برای مصون ماندن از پیامدهای منفی آن ناگریزیم که دانش این فناوری‌ها را کسب کنیم. با در نظر نگرفتن این موضوعات و غفلت از آنان دچار یک عقب ماندگی جدی در حوزه‌های دانشی در موضوع پدافند غیرعامل خواهیم شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  اظهار داشت: وقتی ما در موضوعات مختلف پدافند غیرعامل به دانشگاه‌های کشور مراجعه می‌کنم و از دانشجویان و مدیران مراکز دانشگاهی و آموزشی سوال می‌کنیم که به عنوان مثال در حوزه شهر هوشمند استادی وجود دارد که مقررات و الزامات پدافند غیرعاملی این فناوری را بتواند تدوین کند، با واکنش مثبت مواجه نمی‌شویم، این نشان می‌دهد که باید برای ایجاد آن به دنبال دانش برویم و پیگیری و دنبال کنیم. لذا تحقیق و پژوهش در حوزه‌های فنی و مهندسی در پدافند غیرعامل یک نیاز جدی است. برخی از تهدیدات در لبه دانش قرار دارند، رویکرد سنتی در عملکرد پدافند غیرعامل دیگر کارساز نیست و بایستی رویکرد علمی و دانشی اتخاذ شود. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند بایستی رویکردهای ما دانش محور، پژوهش محور و علمی باشد.

۲۱۴۲۱۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 0
    نوع نگاهش رو دوست دارم
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 0
    سازمان تامین اجتماعی داره از کارفرمایان پول زور میگیره
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی داره از کارفرمایان پول زور میگیره
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 0
    خوشحالم که توی این قضیه هیچ قدرتی ندارید در زمینه بلاک چین. نگران این هستند که این پول در گردش جیب خودشان نمی رود
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    2 0
    سردار ، سرتیپ ، برادر اونی که باعث اخلا در نظام پولی میشه دقیقا بانک مرکزیه اتفاقا رمز ارزها بذای این اختراع شدن که دست دولتها و بانکهای مرکزی از دارایی مردم کوتاه بشه و نتونن با چاپ پول بدون پشتوانه پدر ناکاری خودشونو جبران کنن و پدر مردمو در بیارن. خوشبختانه در این زمینه کاری از دستتون برنمیاد
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    4 0
    ارزمرز یا ارزرمز؟ معادل مناسب تر هم رمزارز هست.