کاشان شهر ملی نساجی ایران است/رونمایی از کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه

معاون فرهنگی اداره ارشاد کاشان با بیان اینکه کاشان شهر ملی نساجی ایران است، گفت: بر این اساس کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان،کاشان به عنوان شهر ملی نساجی ایران شناخته شده است و تعدد واحدهای تولیدی فرش ماشینی یکی از دلایل انتصاب این شهرستان به چنین صفتی است و در همین راستا کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه طی آیینی با حضور مسئولان شهرستان کاشان رونمایی شد.

محمد نظافتی در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه  که حاصل سال ها مطالعه، پژوهش و تجربه مولف در زمینه طراحی پارچه است به خوبی تمام زیر و بم های آموزش طراحی پارچه را با قوانین و قواعد هنری تشریح می کند و همین امر باعث شده که این کتاب منبع آموزشی مطلوبی برای دانشجویان رشته های طراحی پارچه و طراحی لباس باشد.

وی از نقد کتاب توسط نظام الدین امامی فر، عضو هیئت علمی و مدیر گروه گرافیک دانشگاه شاهد تهران خبر داد و افزود: این کتاب  به قلم حسین صدقی در ۱۳۲ صفحه در قطع وزیری و تمام رنگی به چاپ رسیده است و تنها یک کتاب در کشور به این گونه به رشته تحریر درآمده است در حالی که آن کتاب از لحاظ آموزشی در سطح پایینی نسبت به کتاب حسین صدقی قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه از ۱۰۰ فرش برگزیده موزه های جهان، ۲۵ فرش متعلق به کاشان بوده است، ابراز داشت: کاشان طراحان فرش بزرگی داشته است چراکه طراحی های شیخ صفی، چلسی، شکارگاه و جوشقان نیز طراحی فرش هایی هستند که جزء بهترین طراحی فرش های عتیقه جهان به حساب می آیند.

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =