کنترل استاندارد کالاهای پرمصرف رمضان در اردبیل

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل استان اردبیل اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح نظارت بر استاندارد و کیفیت اقلام پر مصرف باعنوان 'طرح ویژه رمضان' در این استان انجام می شود.

هاشم علایی گفت: در این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان آن ادامه دارد، کیفیت و استاندارد کالاهای پرمصرف کنترل می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، از انواع فرآورده های لبنی از جمله شیر، پنیر و کشک، قند و شکر، زعفران، خرما و روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه که مشمول مقررات استاندارد اجباری و تشویقی هستند، در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.

وی اضافه کرد: این طرح به منظور تامین سلامتی و حفظ حقوق شهروندان انجام می شود و در قالب آن کارشناسان و بازرسان شرکت های تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، کالاهای موجود در بازار را کنترل و اقدام به نمونه برداری کرده و در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده نیز مورد آزمون قرار می دهند تا از سلامت و کیفیت کالای عرضه شده اطمینان حاصل شود.

وی همچنین از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، آش و حلیم، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، بازرسی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر مورد پایش و سنجش قرار می دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود تا هنگام خرید، به علامت استاندارد بر روی کالا توجه کرده و در صورت برخورد با هرگونه کالای غیراستاندارد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن ها اطلاع دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =