۲۷۲ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

آقای علی مطهری چه خبرتان است؟

سیدعبدالجواد موسوی
آقای علی مطهری چه خبرتان است؟

مواضع اخیر آقای مطهری حقیقتا نگران کننده است...

پیش از آن که خرده گیران زبان به طعن و کنایه بگشایند که: تو همانی که در ستایش علی مطهری به نظم و نثر سخن گفته ای! یادآور می شوم بارها و بارها شجاعت و صراحت و گاه بصیرت علی مطهری را ستوده ام. اما آن سابقه باعث نمی شود همیشه و همه جا مواضع ایشان را تایید کنم. چنان که پیشتر هم یکی دوبار به نقد ایشان پرداخته ام. غرض این که در عالم رای و نظر هیچ بنی بشری در ساحت قدس قرار نمی گیرد. می توان از یک نفر هم به شدت دفاع کرد و هم بی پروا او را مورد انتقاد قرار داد. چنین موضعی شاید در چشم آدم های قالبی و تک ساحتی چیز غریبی به نظر برسد اما چون نیک بنگری عین انصاف و مروت است و صاحب این قلم همیشه از خدای متعال خواسته تا بتواند در این طریق گام بردارد. بگذاریم و بگذریم.

و اما مواضع اخیر آقای مطهری حقیقتا نگران کننده است. در فقره برآشفتن ایشان نسبت به تماشاگران هنجارشکن فوتبال و تقاضای اشد مجازات آن ها در پیش چشم تماشاگران گفتم شاید این هم از اقتضائات فوتبال است. از آن جایی که هیجان و فوران احساسات جزئی ناگسستنی از فوتبال است و آقای مطهری خودش نیز گاه گداری پا به توپ می شود ماجرا را خیلی جدی نگرفتم اما رگ گردنی شدن آقای مطهری در باره بزن و برقص گروهی از دانش آموزان حقیقتا مرا ترساند و فکر کردم علی آقای مطهری هم اگر آب گیر بیاورد همانند بسیاری از رقبای سیاسی اش شناگر قابلی است. 

اول آن که برخلاف آقای مطهری و وزیرمحترم آموزش و پرورش و دیگر بزرگانی که با دیدن حرکات موزون چند دانش آموز خردسال چوبید بر سر ایمان خویش لرزیدند و به شدت مارا یاد آن شعر مرحوم ایرج میرزا انداختند که فرمود:
ایمان و امان به سرعت برق
می‌رفت که مومنین رسیدند

معتقدم اصلا اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده. تا جایی که ما به خاطر داریم تا هست چنین بوده و من و شما چه بخواهیم و چه نخواهیم من بعد نیز چنین خواهد بود. نه امروزه که از شش جهت بر ما ابتذال باریدن گرفته است و صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد خود مروج مهوع ترین شکل موسیقی است بلکه در روزگار ممد نبودی ببینی و این پیروزی خجسته باد این پیروزی هم بچه های مدرسه با آهنگ شهرام شب پره و حسن شماعی زاده وقتشان را خوش می کردند و به ما که به اصطلاح اهل موسیقی جدی بودیم و صدای سخن عشق شهرام ناظری و بیداد شجریان را زمزمه می کردیم به چشم موجودات فضایی می نگریستند. منظور این که هم اقتضای سن و سال این بچه ها همین چیزهاست و هم کلا عامه مردم خوب یا بد به همین چیزها دلخوشند. یعنی آسمان به زمین نیامده و اگر برای بعضی از دوستان این چیزها تازگی دارد علتش این است که اصلا جامعه خودشان را درست نمی شناسند.

دوم این که گیرم این بچه ها گناه کبیره مرتکب شده اند. مقصر کیست؟ در کجای سیستم آموزشی کشور به آن ها درباره موسیقی خوب و شعر خوب و صدای خوب چیزی یاد می دهند؟ چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد و تازه قرار است صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از همین مظاهر موسیقی سطحی و پیش پا افتاده را در ماه مبارک رمضان به عنوان مجری یکی از برنامه های پرمخاطبش در چشم بینندگان فرو کند. آن هم از رسانه ای که پخش صدای قاری ربنا از آن ممنوع است:
خانه از پای بست ویران است
خواجه دربند نقش ایوان است

رسما سرکاریم. گلایه ای هم نیست. گفتا چه توان کرد که تقدیر چنین بود ولی از علی مطهری دست کم توقع می رود در چنین مواردی کمی معقول تر رفتار کند و به جای تامل و تدقیق در چرایی چنین اتفاقاتی به شیوه رضاخان میرپنج دستور اخراج و شلاق ودر تنور انداختن نانوا را صادر نفرماید.

سوم این که اصلا همه ما لاطائل می بافیم و کسانی به عمد به این بچه ها این ترهات را یاد داده اند و بعد هم از این مراسم فیلم گرفته اند و در فضای مجازی پخش کرده اند و...الخ. اخراجشان کنیم؟ که چه شود؟ چه چیزی را حل کرده ایم؟ فقط ویترین مغازه را تزئین بفرمایید دیگر مشکلی نیست؟ اخراجی ها به راه راست هدایت می شوند و بچه ها هم از فردا به جای ساسی مانکن غلامحسین بنان گوش می دهند؟ ساسی مانکن که بابت ساختن چنین خزعبلی از نهاد و سازمانی پول نگرفته. کار مورد علاقه خودش را ساخته و به بازار عرضه کرده. درست مثل یک کالا. شما که نمی توانی یقه مردم را بگیری که فی المثل فلان کالای بنجل خارجی را نخر و به جایش بهمان کالای باکیفیت داخلی را بخر:
متاع کفر و دین بی مشتری نیست
گروهی آن گروهی این پسندد

اگر به زعم شما متاع ساسی مانکن متاع کفر است و کسی خریدار متاع دین شما نیست به جای خشم گرفتن بر این و آن کمی فکر کنید چرا به چنین روزی گرفتار آمدیم؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 1
    آقای موسوی! شما هم می دانید که آقای مطهری قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 کندیدا شود و فعلاً مشغول خود شیرینی برای جناح راست است.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 1
    آفرین ولی چه فایده، به نظرم خیلی دیرشده
  • SG ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 2
    برچسب شجاعت و بصيرت دادن به علي مطهري مانند پروفسور ناميدن عبدالجواد موسوي ست.
  • حمید فرضی پور IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 1
    عالی عالی عالی . مثل همیشه ، قلم و تحلیل جناب موسوی به دل نشست.
  • رضا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    آقای نگارنده جنابعالی به هر موضوعی وارد میشوید و مطلب می نویسید، اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و حتی هنر و گاهی صنایع دستی . این مقوله ها هر کدام دنیایی است لطفا فقط وارد یک موضوع شوید و تنها درباره آن اظهار نظر فرمایید.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    جناب موسوی مشکل اصلی مطهری نیست مشکل اصلی موسیقی این و آن نیست مشکل اصلی گیرندگان حقوق های نجومی و اقدامات ضدمردمی دولت روحانی است مشکل اصلی اقدامات وو تحریکات سایت های وابسته به گیرندگان حقوق های نجومی و غارتگران بیت المال است تا این جریان ضدمردمی وجوددارد انتظارتفکر عقلانی نیست
  • ازگارد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    بعضی ها که در امور مهم دستی دارند و تعدادشان هم کم نیست بد جوری علاقه به اجرای احکام به سبک داعش و طالبان در ایران دارند ولی مردم ایران تفکر داعش و طالبان پروری را ندارند. خدا آخر عاقبت این مردم رو به خیر کنه با یک همچین سیاستمدارانی که دنیا تا به حال به خودش ندیده
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    دمت گرم! دو کلمه حرف حساب... ولی کو گوش شنوا! سیاست زدگی و ابزاری کردن دین، پدر این ملت را درآورده!
  • سعید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند. احسنت بر شما
  • حمید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    درود بر ایشان باز گردد همه چیز به اصل خویش حمایت از ابتذال به نظر شما صلاح است که مقاله یک مزدور یا فرنگی ماب را با جملات مودبانه در توجیه ابتذال در سایت می گذارید ممنون که شماهم به ابتذال کمک می کنید
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    جناب آقای موسوی ...... شما چه خبرتان است ؟ همین تفکر که ساسی مانکن یک کالا را عرضه کرده است و مورد استقبال جامعه ای که هیچ کس جز شما آن را نمی شناسد قرار گرفته است که موجب انفعال در نهادهای فرهنگی شده و نشان میدهد مکتب توجیه گرای شما در این سالهای اعتدال و تدبیر چه خطاها که نکرده و تسامح و تساهل های که موجب ضربه به بنیان های فرهنگی که نشده . گروهی که حالت تهاجمی خود را از دست بدهد همه چیزش را باخته . با رضا خان اصلا موافق نیستم که نانواها را در تنور میکرد ولی با تفکری که تئورسین دزدی و فساد و بی عقلی در جامعه شده با بهانه و توجیه اینکه مثل رضاخان میرپنج خشونت نکنید مخالفم .
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    تقدیر چنین بود؟ راهکار این آقا هم همین است. تقدیر چنین بود. هه هه
  • كوروش IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    اگر عده اي در حلقه قدرت مانند بعلت صلاحيتشان در نظارت استصوابي مي باشد بعبارت ديگر خودي هستند و ادعا اصلاح طلبي فريبه
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسنت ! متاسفانه برای از نون خوردن نیفتادن باید تظاهر کرد
  • علی AE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    درود بر شما برادر حقیقت بین ، احسن
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    مرغ و پلوش زیاد شده
  • ali IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالی بود کاملا باهاتون موافقم بعد از مدت ها یک مقاله خوب در خبر آنلاین خوندم نمیدونم بعضی ها چه جوری این قدرت رو در خودشون احساس می کنن که باید برای همه چیز این مردم تصمیم بگیرن نکنه خودشون رو علامه دهر میدونن و بقیه رو جاهل بالفطره
  • مردم IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    همه اینهاریا هست
  • NL ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسن
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    با سلام و سپاس از آقای سیدعبدالجواد موسوی حقیقتا اظهار نظر آقای مطهری بسیار نسنجیده و خطرناک و دور از شئون اخلاقی و حتی قانونی است. ایکاش ایشان در مقام یک نماینده، بیشتر به ریشه یابی قضیه بپردازند و برخورد با مخربان واقعی فرهنگ این مرز و بوم را مطرح سازند نه چند مدیر بی تقصیر را.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالی بود . هر چی میکشیم از تفکرات قرون وسطایی آقایانه که که گاهی از یه دروازه رد نمیشن ولی از سوراخ سوزن رد میشن . خودشون خدا میدونه تو اندرونی چه کارها که نمیکنن ولی به بقیه گیر میدن
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالی
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    دمت گرم آقا سید! حق گفتی!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    مطهری از اول هم مغرور بوده حرف هایش زیاد حساب نکنید این ملت نگران هیچ چیز نیست حتی جنگ با امریکا
  • ایرانی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    واقعا احسن بر تو
  • قرباني IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    بايد از قول سعدي به علي مطهري گفت: تو را خواب نيمروزي واجب است تا در آن دم، خلق دمي بياسايند...!
  • علی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    منم موندم با مواضع آدمهایی مثل علی مطهری.سر خود زیر برف کردن یعنی همین. برای همین است آنچه که تلویزیون دولتی نشان می دهد فرسنگها با واقعیت کف خیابان و جامعه درونی تر یعنی خانواده فاصله دارد. لذا اگه یک دوربین صدا سیما بخاد 5 دقیقه مثلا از خیابان انقلاب نشان بده باید صدجای آن را تقطیع کنه. چون پوشش آدمها هیچ شباهتی با آنچه سالها روی آنتن میفرستد ندارد. تا کی؟؟؟؟
  • مهران IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    جناب مطهری با احترام مراجعه به روانپزشک را بشما پیشنهاد میکنم.
  • shayan IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    به دیده تعقل سخن از زبان ما میگویی . بسیار تحلیل زیبایی بود ممنون از وقتی که گذاشته اید.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    بسیار عالی بازم میرسیم به بهشت اجباری که در نهایت همه این دوستان به آن اغتقاد دارند و فقط رو نمیکنند
  • احمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    جناب اقای سید عبدالجواد موسوی بانظرت کاملا موافق هستم
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    دمت گرم بابا
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    نقد بسيار عالي بود
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسنت
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسنت بر شما منتهی صدای شما در گوش فکر پوسیده ها نمی رود
  • رهگذر IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عمو جان من علی مطهری را مطهر نمیدانم . محترم است چون که مطهری زاده است ولاغیر . هر چند گاهی بعضی از مواضع اش قابل تأمل است که بنده معتقدم فقط برای دیده شدن است و از حاشیه خود را به متن و سر تیتر رساندن است. اگر کلیپ را ندیده بودم کلام تان را باور میکردم. از کی تا حالا رقص و آواز در مدارس مجاز شده ؟ اگر مجاز نیست چرا آنرا به چند حرکت موزن تقلیل داده و به دم شادی مدارس بسته اید؟ هرکجا هرکسی هرغلطی کرده حنجره شماها پاره میشود به اینها کاری نداشته باشید به سراغ غارتگران سرمایه مملکت بروید. بله باید حرام خوارها از هر قماشی که هستند را به دست عدالت سپرد و از آن طرف باید جلوی بی بندو باریها و قانون شکنی های این چنینی را هم گرفت.
  • زهرا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    حرف حق جواب ندارد. دست مریزاد گل گفتی.
  • AU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالی
  • مهدی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالی عالی . بهتر از این نمیشد جواب علی مطهری را داد. تازه این علی مطهری مثلا از اون تیفوسی ها کمی بهتره حال و روزگار ما این است خدا بداد برسه اگر همین موارد به دلواپسان برسه. قطعا تمام این بچه ها را از سر و پا داخل اجاق گاز اونهم در میدان ورزشگاه زنده زنده کباب میکنه تا هم گناهان کبیره شان پاک شود هم یکراست بروند به بهشت زیرا وظیفه و ماموریت دارند تا بهشت را برای ایرانیان بخرند.
  • پیمان IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام . انبوهی از نکات با اهمیت تاریخی ، اجتماعی و فلسفی را به زیباترین و موجز ترین شکل ممکن نگاشته اید . این چند پاراگراف به آسانی می تواند مدخل کتاب یا کتاب های متعددی در ارتباط با ناکامی های دهه های اخیر در این گوشه دنیا قرار گیرد . پیشانیتان را می بوسم - با احترام - یک موجود فضایی .
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    این ها کار بعضی دولتی ها است که. می خواهند مردم را از اعتراض خارج کنند .. آمریکا نه روحانی
  • محسن IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسنت واقعا باید بریم فکر کنیم که چی شد که اینطوری شد. پس از ماست که بر ماست
  • ایرانی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    چه تحلیل عالمانه ای!کار معلم و مدیری که دانش آموزان را با ترانه های مستهجن به رقص آورد واقعا مایه تأسف است. آقای موسوی! برای بچه خودت هر نسخه ای می خواهی بپیچ ولی برای بچه های مردم چنین حقی نداری. همین بچه فردا فریب شعار کنسرت و آزادی لیبرال ها را می خورد و به آنها رأی می دهد و آنها هم چنین گندی به مملکت می زنند.(لیبرال از اصول گرا و اصلاح طلب)
  • حامد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عالي بود ...
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    آفرین
  • پرویز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    آقای موسوی جان حرف دل ما زدی !!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    حیف این متن قشنگ برای این انسان های بی مایه !!! حیف!
  • ف-ز IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    قلمت کوبنده باد سید جان.
  • معز IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    متاع کفر و دین بی مشتری . . . عمو یادگار خوابی یا بیدار ؟ شاید هزاران نفر توی این مملکت مشتری ساسی مانکن و هر کوفت و زهر مار دیگه باشند هیچ کس هم بهشون کار ندارن. اسکول جان حرف سر اینه که هیچ کس اجازه نداره هر زهر ماری رو به زور توی حلق بچه های مردم بریزه . افتاد؟؟!!
  • مهدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    زمان ما شهرام شپره و... گوش میدادیم معلم و مدرسه با ما همراه نبون. ولی الان معلم و مدرسه خودشان مروج اعمال و حرکات نا هنجار هستند. مشکل اینجاست برادر روشن فکر!
  • ميثم IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    اگر همين اقاي علي مطهري مجيزگوي دولت مي بود و به مباني انقلاب و اسلام مي تاخت از نظر شما ميشد خلف صالح پدر شهيدش واقعا كه .....
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    عااااالی بود آقای موسوی دستمریزاد
  • 54454555545 IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    وضعیت ما رو باش
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    آفرین، درست گفتی. مطهری اصلاً نمیدونه با خودش چند چنده !
  • دکتر عجم IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    سلام نویسنده محترمی اراجیفی به هم بافته که ارزش انتشار ندارد پخش ترانه ای پر از مسائل جنسی برای کودکان جای هیچ صحبتی ندارد. ایران جای 2030 نیست
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    همه باید تابع باشد و ایشان رئیس گذشت آن زمانی که آن سان گذشت گیرم پدر تو بود فاضل
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    اصلاح طلب اصولگرا نداره اینها همه با هم یکی هستند.درانتخابات 1400 خواهند دید میزان رای ملت را .همینطور انتخابات مجلس
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    جناب آقای موسوی مسأله این نیست. مسأله ترسیدن از این نسل است. نسلی که مثل نسل ما نمی ترسد. بر سر حقوق خویش ایستاده و هر هزینه ای را می پردازد و اتفاقا شاد بودن به سبک خودش را از حقوق خودش می داند و برای به دست آوردن آن می جنگد. مسأله ترس از شادی و ترس از این نسل است.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    لا اکراه فی الدین آیه قران را نمیشود انکار کرد عیس به دین خود و موسی به دین خود اگر مسلمان هستیم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    ايول گل گفتي
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    رسما سر کاریم. اول و آخر کلام همینه.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    انتقاد بسیار به جایی بود. همانگونه که نویسنده اشاره کردند امثال آقای مطهری آب پیدا کنند شناگر خوبی هستند نباید گول بعضی مواضع مصلحتی اینها را بخوریم همین رفتارهای اینگونه انسانها باعث دین گریزی کودکان در کشور شده است.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    سخنان مطهری مصداق ترویج ریاست که میگه در مدارس باید جور دیگر فکر کرد. بر فرض که در مدرسه ایده خودتون رو حاکم کردید، در تفکر و فرهنگ خانواده چجوری میخواید حاکم بشید. یک مقدار دقت کنید میبینید تمام بچه ها شعر رو از حفظ هستند که مطمئنا در مدرسه یاد نگرفتند...
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    وقتی در بین قشری که امثال آقای مطهری به اون قشر تعلق دارن، بی حجابی مساوی با برهنگی دانسته میشه اوضاع همین میشه که میبینین. خوشتون بیاد یا نه، اعتقادات مردم با حاکمیت متفاوته و اجبار به پیروی از خط فکری مورد نظر حاکمیت، محکوم به شکسته. کاش روزی برسه که درک کنن انتخاب حجاب تنها با وجود آزادی در پوشش، ارزشمند تلقی میشه. الان پوششی که بعضی از ناراضیان از اجبار حجاب بر تن دارن چیزی به جز تمسخر حجاب محسوب نمیشه.
  • AE ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    خوب بود
  • GB ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    حرف حساب
  • حمید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    آقای مطهری ببین چه کار کردی که اگه یه حرف درست و حسابی از روی ایمان و اعتقاداتت بزنی متهم می شی. بیشتر مرقب ایمانت باش برادر
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    یاشاسین
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    الهی همیشه سلامت باشید. چقدر شما انسان وارسته ایی هستید. مطلب فوق العاده است مثل همیشه.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    خیلی خوب گفت ولی کو گوش شنوا ، مدتهاست که "کر" شده ایم...
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    مشکل تفکر ایدئولوژیک، اهتمام بر یک‌سان سازی و یک‌سان دیدن همه، آن هم بر طبق سلیقه خود است. جامعه جدید ایران به تکثر گرایی رسیده و دیگر در زمینه‌های مختلف هنجارین، سلیقه واحدی موجودیت ندارد.
  • US ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    ایمان و امان به سرعت برق، می‌رفت که مومنین رسیدند. دهنت سرویس :))
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    دمت گرم که خوب گفتی
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    بعد از مدتها نثر دلنشینی خواندیم.... خوشمان آمد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    آفرین
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    باهمین روش کم کم چادر رفت و بعدش مانتوها کوتاه شد بعدش ساپورت و حالا هم که بچه دبستانی ها رو علمدار این بی عفتی ها میکنیم همین دست فرمان پیش برویم آندولسی دیگر در پیش است . نفرین بر روغنفکران
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    خیلی عالی
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    هرچند از ساسی مانکن با اون موهای مدل قبلی چندش اور و مدل جدید تاج خروسی که برازنده هیچ مردی نیست بدم می اید . ولی خدا وکیلی کل تمام نهادهای مفت خور بودجه بگیر علیل و ناتوان نظام را خوابونده . نهادهائی که میلیاردی پول میگیرند و تو جیب مفت خورهای دور وبرشون می ریزند ولی افرادی مثل ساسی و یا مسی علینژاد یک تنه حال اینها را میگیرند .بس که بی عرضه هستند .
  • US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    احسنت آنچه ما در دل داشتیم شما با بیان شیوایی کفتید. انتظار ما نه فقط از جناب مطهری بلکه از همه زمامداران جامعه است که کمی واقع بین باشند و با نگرش عمیق به جامعه ای که ظاهرا خودشان در آن زندگی نمی کنند و روزگاری را که به سر مردم در آورده اند (که باز ظاهرا خودشان در ایجاد آن نقشی نداشته اند!!) بنگرند
  • مادر IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    آن را که حلال‌زادگی عادت و خوست عیب همه مردمان به چشمش نیکوست معیوب همه عیب کسان می‌نگرد از کوزه برون همان تراود که در اوست با تشکر و قدردانی از سید عبدالجواد موسوی نازنین
  • رضا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    خاک بر سر ما که این اشخاص در مجلس راه پیدا کردند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    نقد خوبی بود
  • ناصر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    با سلام جامعه ما شادی وحود ندارد افسردگی در حال افزایش است چه اشکالی دارد لحظاتی درایام مبارک وجشن ها بچه ها شادی کنند.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    گفتم که خطا کردی و تدبیر نه این بود و ... را هم باید به علی مطهری گفت هم به عبدالجواد موسوی التقاط نه شاخ دارد نه دم سیستم ما در کلان خود التقاطی است از همه مزایا و معایب و نقایص حکومتهای شاخص غربی و شرقی و اندکی هم دور چین و طعم دهنده عرف های ایرانی قدیمی ها مثلزیبایی داشتند می گفتند قامت مار هم تا راست نشود نمی تواند داخل لانه شود. هر گاه فرهنگی که در ویترین های کشوری و ارجی و تبلیغی با متاعی که در بیرونی و اندرونی به مردم خورانده می شود یکی شد همه چیز درست می شود و بسامان هر گاه پیش چشم مردمان اعتراف کردید که تلویزیون ماهواره ای از اول هم ایده خودمان بود و دفع افسد به فاسد را پیشه کرده و شبکه الوان الماس نشان را به جای خارجی های افسد نشاندیم و همه را سعی کردیم بفریبیم و انان را به منافقان نسبت دادیم و تامین بودجه و کسب درامد و پروژه های خروج کلان سرمایه و واردات قاچاق هر چه که نمی شود در صدا و سیما تبلیغ کرد را از ان طریق به خورد مردمان داده و می دهیم شاید مردم کمی باور تان کنند البته اگر مشمول قاعده توبه گرگ مرگ است نشود تا با مردمان راست و درست نشوید هیچ کارتان درست نمی شود ...
  • محمد الف IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    همای گو مفکن سایه شرف هرگز در آن دیار که طوطی کم از زغن دارد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    مطهری یکی به نعل می زند یکی به میخ
  • مهرداد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 0
    در مدارس دقیقا چه چیزی باید اموزش بدهند؟! توسعه یافته ترین کشورها هم موسیقی عامه پسندشان همین است و کسی موسیقی کاسیک را میان عامه نمی برد. قدیم هم مردم در جشن ها همین نوع موسیقی را داشته اند و امثال عبید زاکانی و سعدی و حافظ نمودی از فرهنگ عامه هستند. رقص با شعر تر و ناله خوش باشد خاصی رقصی که در آن دست نگاری گیرند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    1 0
    تعادل از دست داده
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    34 1
    پس خبر آنلاین همیشه هم کاتب اوامر نیست و گاها از یکی دو نویسنده به منظور نگارش مقاله یا بیان دردی استفاده میکند. پس هنوز میتوان امید داشت که سرطان فساد انچنان فراگیر نشده که عضو به عضو اهالی فرهنگ و رسانه را در بر گرفته باشد.
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    34 3
    دمتون گرم، عالی بود
    • AT ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      1 0
      عالی تر هم می شد اگر نویسنده به این موضوع هم اشاره می کرد که چرا مطهری فقط به حجاب و رقص دختران و حمله به دفترش واکنش تند نشون میده. موضوع دیگه ای براش مهم نیست؟
  • US ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    33 1
    اصلا" اقایان هیچ کدام فکر نمی کند به نتیجه گفتار خودو اگر فکر می کردن الان اموزش پرورش مادچار فاجعه نشده بود
  • رهگذر IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 55
    آقاي موسوي مثل اينكه مطلب و نگرفتي. نه معلم هستي و نه با سيستم آموزش و پرورش آشنا هستي. مسئله اينه كه در شان معلم و سيستم تربيتي نيست كه اين موسيقي سخيف و جنسي و در مدارس ترويج كنه چون با اين كار داره اين نوع موسيقي رو تبليغ مي كنه. كسي نگفته بچه ها گناه كردن. گناهكار مدير نادان و معلم بدتر از خودشه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 1
    نه حرفهای مطهری منطق درستی دارد نه تحلیل نویسنده این یادداشت. ساسی تربیت شده و محصول همین سیستمی است که امروز در قامت ضد همان سیستم عرض اندام کرده و قباس او هم با شماعی زاده و شهرام شب پره مع الفارق است چون بر خلاف نسل گذشته خوانندگان پاپ دست کم ترانه های ساسی خزعبلاتی فقط برای جنباندن بدن و کسی مانند ابی در مراسم ازدواج فرزندخوانده اش با دعوت از او به موج ترانه اش دامن می زند. ریشه آن را در نظریه همان رسانه پیام است مک لوهان و تحلیلی که مرتضی آوینی از آن دارد و چند وقت پیش نویسنده همین یادداشت به آن ارجاع داده بود باید جستجو کرد. طبیعی است امثال ساسی قرار نبوده و نیست که چیزی برای اندیشیدن عرضه کنند بلکه آمده اند از نیندیشیدن یا آدمهای خسته از اندیشه دوزار کاسب شوند و نتیجه اش می شود بلبشویی که می بینیم که البته آفت آن هم نگاه ایدئولوژیک به این ماجراست
  • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    38 4
    حرفتون کاملا درست و بدون جواب بود خانه از پای بست ویران است
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    30 3
    درود بر شما آقای موسوی
  • تقی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    51 1
    ازاقای مطهری بپرسید از دختران شین ابادی چه خبر از معلمان بازداشتی چه خبر ووووووووووووو
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    30 2
    بسیار بجا نوشتید. دست مریزاد.
  • ایرانی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 2
    ممنون جالب بود
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    28 2
    آفرین بر نویسنده
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    33 1
    موافقم. برایم جالب بود که این بچه ها شعر این ترانه ها را بلد بودند. وقتی موسیقی داخلی سرکوب می شود باید ساسی مانکن میدان دار شود. آقای مطهری باید درخواست اخراج کسانی را می کرد که با بیخردی کامل وضعیت فرهنگی را به اینجا رساندند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    29 1
    خیلی ها به خاطر ربنای شجریان به اقای روحانی رای دادن. موافقم با نویسنده. چرا ربنا پخش نمیشه؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 3
    دمت گرم استاد! دریغ و صد حیف از نبودن گوش شنوا!
  • بی نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    27 2
    مثال آب وشناگرقابل راخوب آمدی.قبلاهم مواضعی ازاین دست کم نداشت این علی آقای مطهری.اگرشلاق دستش بیافتدقطعا خوب میزند.البته زمان رای جمع کردن قضیه اندکی فرق میکند!
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    24 0
    خیلی عالی بود. ویترین چیدن رو خیلی خوب گفتی. فقط می خوان ویترینشون خوشگل باشه کیفیت براشون هیچ اهمیتی نداره
  • سیدمحمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    8 37
    آقای موسوی آشنایی با مفاهیم جنسی و روابط مرد و زن در همه‌ی دنیا چارچوبی دارد. اینکه کودکان نابالغ را با کلمات س.ک.س.ی آشنا کنیم آثار سوئی در روحیه آنها می‌گذارد که به راختی قابل جبران نیست. مسلمان و غیرمسلمان هم ندارد. همه دنیا این چارچوب‌ها را به رسمیت می‌شناسد و مدارس با جدیت آنها را اجرا می‌کنند. نمی‌دانم چرا به ما که می‌رسد ناگهان حرف از لزوم شادی و نشاط پیش می‌آید. مگر ما مخالف نشاط هستیم؟! مگر نشاط داشتن فقط از این راه‌های پرآسیب به دست می‌آید؟ همه‌ی اینها را داشته باشید در کنار اینکه ما مردمی مسلمان هم هستیم و چارچوب‌های کاملا تعریف‌شده برای کنش‌های جنسی داریم. آقای موسوی چه خبرتان است؟
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      1 0
      ببخشید، جناب آقای سید محمد بطحایی؟!
    • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      1 0
      کلمه سکسی به معنای جذابه حالا یه عده از توش یه چیزایی درمیارن با خودشون و ذهن بیمارشون
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 27
    خوب بود؛ ولی اگر این اتفاقات در خانه‌ها رخ دهد و موضوع فردی باشد، موضوع به انتخاب فرد بازمی‌گردد و نمی‌توان اجبار کرد. اما یک معلم یا یک مدیر، وقتی سلیقه مزخرف و منحط خود را به چهل دانش‌آموز یک کلاس یا ده‌ها شاگرد یک مدرسه تحمیل می‌کند، موضوع فرق دارد.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    16 1
    نمی‌توان دیدگاه شما را ستایش نکرد. فعالیت‌های هنری مانند نمایش و سرود و کتاب‌خوانی که می‌توانست سلیقه هنری و ادبی دانش‌آموزان ما را رشد دهد، متأسفانه به بهانه رشد درسی (که آن هم به دست نیامده است) مورد غفلت و فراموشی عظیم مدیران مدارس و دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته است.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    24 1
    وقتی کار دست فرهیختگان نباشد، و عرصه بر عرضه‌های هنری اصیل تنگ شود، دلقکان میدان داری می‌کنند. این سنت جوامع انسانی است. بزرگوار ممنون که بسیار عالی گفتی که این مدرسه و دانشگاه صدا و سیمای ماست که تمام جامعه ما را چنین آموزش داده است. بهترین ساعات برنامه‌های ما در اختیار خواننده‌هایی است که شعرهایشان حتی معنای درست ندارد. خودمان کرده‌ایم....
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    20 2
    یک کلام حرف حساب
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    29 2
    آفربن و این را بدانند که برای مردم نمی توانند تصمیم بگیرند که چی گوش کنند و چی گوش نکنند .
  • AT ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    31 0
    دمت گرم. به همین سادگی بخوان مردم رو از کار بیکار کنند؟ همشون عین هم از بالا به مردم فلک زده نگاه می کنند. خلق و خوی خان بودن دارن
  • DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 0
    آقای مطهری ، 40 سال است مفت و بی دردسربر سر سفره همین ملتی نشسته ای که حکم به اخراجشان میدهی . مطهری ، پرروئی هم مرزی دارد .مرز خودت را بشناس !!
  • امیر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    1 0
    افرین بر شما-یکی نیست به این اقای مطهری بگه برای امار مواد مخدر در مدارس و فساد اخلاقی در مدارس و غیره گلو پاره نمکنی حالا چند بچه یه شادی هم کردن -واقعا مشکلات اموزشی کشور این چیز هاست خانه از پایه ویران است
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    0 1
    جالبه که نویسنده هم خود واقف است که این موسیقی از نظر نوع و محتوا مناسب سن و اجرا در کلاس درس نیست. ولی اینکه در اجرا چطور از این اتفاق جلوگیری شود یا آن را در مسیر درست هدایت کرد؛ خوب بیش از 32 سال است که بالاترین پست های اجرایی و قانونگذاری در اختیار همفکران نویسنده است و اگر تا حالا کاری نکرده اید مشکل از همینجاست و با این فرافکنی ها و پوز های روشنفکرانه عجیب و غریب نباید شانه از بار مسئولیتی که دارید و همه داریم خالی کنیم. راستی دلار چنده؟