سدهای مروک و ایوشان به خوبی سیلاب را مدیریت کردند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در اولین جلسه کمیته در آمد گفت: شایعات زیادی در خصوص عامل بروز سیلاب کشکان مطرح شدکه عامل سیلاب را بازشدن دریچه های سد مروک و در مرحله دوم ایوشان عنوان کرده بودند که همگی کذب محض می باشند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضا میرزایی گفت : سیلاب در ۲۵ استان کشور رخ داد و بارش قوی در فروردین ماه امسال داشتیم . ابتدای امسال ۱۱۴۳ میلیمتر بارندگی داشتیم که معادل حجم ۳۲/۲میلیارد مترمکعب سیلاب بود .در جریان سیلاب اخیر مدیریت آب سدمروک باعث نجات شهرستان دورود از سیلاب بالادست شد . 

سد ایوشان یک سد کوچک است
رضا میرزایی بیان داشت: در خصوص سیلاب رودخانه کشکان اگر سد داشتیم این سیلاب بوجود نمی آمد و  سد ایوشان یک سد کوچک است و جوابگوی این حجم از سیلاب نبوده است .
 رودخانه های زیادی از بالادست به سمت رودخانه کشکان سرازیر شده است که دبی رودخانه را افزایش دادند . در خصوص سیلاب شهر خرم آباد اقدامات  قبل ، حین و بعد از سیلاب انجام شدو ۶۰ دستگاه  تجهیزات در اختیار مدیریت بحران استان برای رودخانه های خرم آباد و پلدختر قرارداده شد .
ایشان در ادامه رویکرد وزیر محترم نیرو را تاکید بر سد سازی عنوان کرد و افزود: هر شهرستانی  در استان که ظرفیت سد سازی را داشته باشد مطالعه و اجرا خواهد شد  .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =