کمیته امداد از مه‌لقا حمایت می‌کند/ رفع دغدغه‌های معیشتی قهرمان بانوان عشایر آذربایجان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، با اعلام حمایت از مه‌لقا خانی، قهرمان سوارکاری ارسباران گفت: بخشی از هزینه‌های درمانی و مصالح کار وی را تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد کلامی، در دیدار با مه‌لقا خانی سوارکار آسیب‌دیده جشنواره عشایری مغان، ضمن تشکر از حساسیت رسانه‌ها با بیان اینکه پیش از انتشار گزارش این رسانه از وضعیت زندگی مه‌لقا اطلاع نداشتیم، گفت: بخشی از هزینه‌های درمانی و مصالح کار وی را تامین می‌کنیم.

وی گفت: در مرحله اول مبلغ ۳ میلیون تومان برای هزینه درمان و یک میلیون تومان هزینه دار و مصالح ورنی‌بافی وی – در مجموع ۴۰ میلیون ریال- کمک هزینه برای وی پرداخت می‌شود.

کلامی تاکید کرد: بعد از هزینه‌های فوری درمان مهمترین مساله تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن است که در این صورت بطور خودکار برخی تسهیلات مثل بیمه درمانی، مستمری و مسکن و هزینه تحصیل فرزندان و... را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همسر مه‌لقا خانی از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد، تصریح کرد: با طی مراحل قانونی و اثبات سرپرست خانوار بودن مخلوقه (مه‌لقا ) خانی، وی تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، افزود: همچنین می‌توانیم در بحث اشتغال وام قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون پرداخت کنیم تا بتواند در زمینه خود اشتغالی اقدام کند.

محمد کلامی یادآور شد: تحت پوشش قرار گرفتن خانم‌ها در کمیته امداد به چهار طریق امکان‌پذیر است، خانمهایی که از سن ازدواج آنها گذشته و سرپرستی ندارند، زنان مطلقه، زنان بیوه و زنان بدسرپرست که از طریق مقام قضایی تایید می‌شود.

وی افزود: براساس بخشنامه‌های کمیته امداد و بهزیستی بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی  قرار می‌گیرند زیرا مددکارانی با آموزشهای خاص به این امر رسیدگی می‌کنند، اما بطور قانونی زنان شوهردار در صورتی که بدسرپرست بودن آنها از طریق روشهای قانونی تایید شود تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همسر ایشان از ۱۵ سال قبل در بیمارستان رازی بستری بوده و از ۲ سال قبل به طور کلی به منزل مراجعه نکرده و به گفته اطرافیان در آخرین دوره مراجعه به خانه اقدام به آزار همسر و فرزندان خویش کرده است، با طی مراحل قانونی مخلوقه (مه‌لقا ) خانی و فرزندانش تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =