چه کسانی قیمت مسکن و خودرو را اعلام می‌کنند؟

شروط بازگشت قیمت به آگهی های اینترنتی فروش مسکن و خودرو اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، درست در روزهایی که قیمت ها در بازار مسکن و خودرو روندی افزایشی را طی می کرد  و هر روز قیمتی بالاتر از دیروز در سایت های خرید و فروش اینترنتی درج می شد،ممنوعیت درج قیمت ها به سایت های پر مخاطب ابلاغ گردید.

هر چند در روزهای ابتدایی اجرای این طرح برخی رسانه ها از کاهش قیمت ها در بازار خبر دادند ،اما فعالان بازار خودرو و مسکن از کسادی سخن گفتند و عدم انجام معامله .

حذف قیمت و فیلتر سایت های قیمت گذاری حتی، در ایران چندان بی سابقه نیست.اوایل دهه نود،وقتی صدای پای بحران ارزی به گوش اقتصاد ایران رسید،سایت های آنلاین اعلام قیمت طلا و سکه و ارز فیلتر شدند اما با این حال ماجرا به اینجا ختم نشد و روند افزایشی ادامه یافت.

در حال حاضر نیز برخی کارشناسان می گویند،هر چند حذف قیمت گذاری می تواند به سالم سازی فضای روانی کمک کند اما عامل تاثیرگذاری بر بازار نیست،به عبارت دیگر انتشار آگهی به هر قیمت ربط و بیربط ممکن است نگرانی آحاد جامعه و حتی کسانی که قصد ورود به بازار را ندارند،فراهم نماید حالا اما شروط بازگشت قیمت ها اعلام شده است و این بدان معنی است که کف قیمت ها هم در بازار خودرو و هم در بازار مسکن را اتحادیه ها به صورت روزانه ابلاغ خواهند کرد.مفهوم این اتفاق اما چیست ؟ 

قیمت ها در بازار سکه و طلا نیز طبق سنتی دیرینه از سوی اتحادیه طلا و جواهر اعلام می شود اما در موارد بسیاری قیمت بازار تفاوت هایی با قیمت اعلامی از سوی اتحادیه دارد.

قیمت خودرو


نه تنها رییس اتحادیه املاک ،که حتی سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی می گوید که کف قیمت خودرو و ملک از سوی اتحادیه های مربوطه اعلام می شود.

آن گونه که خسروی رییس اتحادیه املاک می گوید : سایت‌های اینترنتی باید از دیتاهای ما استفاده کنند و آن‌ها را به روز در سامانه خود قرار دهند. به طور مثال روزانه از ما استعلام می‌کنند که قیمت منطقه نارمک از چند میلیون تا چند میلیون تومان است تا از این طریق قیمت‌های بالاتر از عرف بازار حذف شود.

به این ترتیب اختیار اعلام قیمت در مناطق مختلف به نوعی به اتحادیه املاک سپرده می شود.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی نیز می گوید: در جلساتی که با اتحادیه فروشندگان خودرو داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در صورت اعلام روزانه قیمت کف خودروها از سوی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، درج قیمت خودرو با حداکثر 3 درصد بیش از قیمت اعلامی، در آگهی‌های اینترنتی ممکن خواهد بود. به این ترتیب بازار خودرو و مسکن هفته پیش رو شرایطی تازه را تجربه خواهد کرد.  

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =