نظر کاربران خبرآنلاین درباره مهم‌ترین بحران کارگری/ امنیت شغلی نداریم

برخی کاربران خبرآنلاین، نبود نهاد صنفی قدرتمند و تشکل‌های قوی کارگری را مهم‌ترین مشکل کارگران می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ درصد از شاغلان ایرانی بیش از استاندارد کار می‌کنند و دلیل این وضعیت، ناکافی بودن حقوق و دستمزد دریافتی است، اما از سوی دیگر این وضعیت به بیکاری دامن می‌زند. با این حال، مساله این‌جاست که جز معضل کمی درآمد نسبت به هزینه، بحران دیگر کارگران در ایران چیست؟ در این خصوص در نظرسنجی‌ای که خبرآنلاین ترتیب داد، کارگران دیدگاه جالبی داشتند. سعید، یکی از کاربران خبرآنلاین در زمینه مشکلات کارگران به نبود امنیت شغلی، قرارداد ماهانه، عدم پرداخت ماه به ماه حق بیمه از طرف کارفرما، گرانی کالاها و شرمندگی همیشگی کارگر پیش زن و بچه اشاره می‌کند.

کاربر دیگری نوشت که «مشکل کارگران اینه که به حقوقشون آگاه نیستند. » اما کاربری متذکر شد: «مشکل اصلی اینه که چرخ تولید نمی‌چرخه.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را «یک کارفرما» معرفی کرده، نوشت: «به نظر من مهم‌ترین مشکل اینه که در ازای کاری که انجام می‌دهند، حقوق هم می‌خواهند.»

محسن نیز تصریح کرد: «جسارتا عرض کنم که در کشورهای غربی هم امنیت شغلی به معنایی که مورد نظر شماست، وجود نداره و کیفیت و توانمندی هر فردی، امنیت شغلی رو تضمین می‌کنه. در ضمن مشکلات کارگرها و در عین حال کارفرماها اون‌قدر زیاده که بعید می‌دونم هیچ دولتی بتونه اون‌ها رو رفع کنه.»

در این میان برخی کاربران خبرآنلاین، نسبت به نبود نهاد صنفی قدرتمند و تشکل‌های قوی انتقاد کردند. یکی از کاربران نیز تاکید کرد: «مهم‌ترین مشکل کارگر ایرانی، قوانین کاره! یک ماه حتی یک ماه هم یکی از اعضای تصمیم‌گیر شورای کار با حقوق ۱.۵ میلیونی زنده نخواهند موند؛ چه برسه به این‌که زندگی کنند.»

علی، کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «آدم نمی‌دونه از کجا شروع کنه. دستمزد بسیار پایین نبود، امنیت شغلی، ساعات کاری طولانی، فاصله شدید درآمد کارگر با حداقل هزینه‌های زندگی و الی آخر.»

کاربری نیز تاکید کرد: «اگر فرض کنیم کارگر کار داشته باشد، در بهترین حالت ممکن حقوقش فقط می‌تواند مخارج ۱۰ روز را تامین کند.»

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =