تهیه‌کننده «جشن رمضان»: اکثر مجریان تلویزیون سواد درستی ندارند

مهر نوشت: تهیه‌کننده «جشن رمضان» می‌گوید هرچند با مطرح شدن نام جواد رضویان برای اجرای این برنامه، بسیاری از مجریان سیما واکنش منفی نشان داده‌اند، اما بازهم از انتخاب خود دفاع می‌کند چرا که اکثر مجریان تلویزیون سواد درستی ندارند.

محمد هاشمی‌اصل درباره دلایل انتخاب جواد رضویان برای اجرای ویژه‌برنامه «جشن رمضان» در شبکه پنج گفت: «ما طرحی را ارایه دادیم در قالب ۵۰ درصد اجرا و ۵۰ درصد نمایش و آقای رضویان به این دلیل که به مسایل مذهبی هم آشنا بود و خودش به اصولی عمل می‌کند برای این برنامه انتخاب شد.»

وی ادامه داد: «کسی که مطلبی را بیان می‌کند باید اعتقاد داشته باشد و جواد رضویان هم می‌توانست بار نمایشی و اجرا را با هم داشته باشد و به همین دلیل از او دعوت شد و اتفاقاً بازخوردهایی که می‌گیرم و اتفاقاتی که رخ می‌دهد در این چهار شب که اجرا رفتیم، نشان داد که برنامه با اقبال مردم هم مواجه شده است.»

این تهیه‌کننده درباره ضعف‌های بخش نمایشی «جشن رمضان» بیان کرد: «ما یک تیم نویسندگی داریم که پنج نفر متن‌ها را می‌نویسند اما یکی از مشکلاتمان این است که چون روز به روز هستیم و پخش زنده داریم متن‌ها هم هرروز نوشته می‌شوند و فرصت پردازش بیشتر نیست.»

این برنامه‌ساز اضافه کرد: «باید زمان داد، هرچند ما خیلی فرصت آزمون و خطا نداریم اما این برنامه یک تجربه جدید است و زمان می‌برد که بتواند به هدف خود برسد، ما هم هر شب قلق گیری می‌کنیم. اکنون در باقی شبکه‌ها می‌بینید که در برنامه‌های رمضانی یک خواننده دعوت می‌شود آواز می‌خواند و مجری‌های تکراری هم حضور دارند.»

چقدر برنامه تکراری روی آنتن ببریم؟

تهیه‌کننده سریال «مسیر انحرافی» در ادامه با اشاره به تولید برنامه‌های تکراری در مناسبت‌های مختلف در تلویزیون عنوان کرد: چقدر برنامه تکراری روی آنتن ببریم؟ برنامه‌های سال تحویل چقدر با یکدیگر تفاوت داشتند؟ من ۲۵ سال است که در تلویزیون کار می‌کنم و خودم می‌دانم که اکثر این برنامه‌ها تکراری است و یا برنامه‌های ترکیبی جدید بسیار سخت می‌گیرد.

وی درباره حضور سلبریتی‌ها به عنوان مجری گفت: «الان موجی ایجاد شده که چرا بازیگرها اجرا می‌کنند؟ من اعتقاد دارم افرادی که من در این برنامه استفاده کرده‌ام سر جای خود هستند چون ما مجری نداریم که بتواند بازی هم داشته باشد و جواد رضویان و شهره سلطانی هم بازی و هم اجرا می‌کنند. من آماده‌ام یک مجری خوب باشد که بتوانم به عنوان تهیه‌کننده از او استفاده کنم و قول می‌دهم تا آخر عمر هیچ سلبریتی ای نیاورم اما مشکل اینجاست که ما به عنوان رسانه اهمال کرده‌ایم بعد از احسان علیخانی و رضا رشیدپور چه مجری جدیدی تربیت کرده‌ایم.»

زمانی که نام جواد رضویان مطرح شد شاید ۵۰ نفر از مجریان به من کامنت منفی دادند

وی با اشاره به بازخوردهای منفی درباره انتخاب خود اظهار کرد: «زمانی که نام جواد رضویان مطرح شد شاید ۵۰ نفر از مجریان به من کامنت منفی دادند و حتی یکی در پیامی عنوان کرد که «به کجا می‌رویم» اینها خودشان از دوستان من بودند اما این اتفاق را برنمی‌تابند.»

تهیه‌کننده سریال «آوای باران» با طرح سوالی پرسید: «ما جز پنج مجری اصلی و حرفه‌ای تلویزیون چند نفر را داریم که بتوانند مخاطب را نگه دارند. خود من به شدت علاقمند هستم با مجریان کار کنم اما اکثر آنها نه سواد درستی دارند و نه می‌توانند «آن» ِ لحظه‌ای داشته باشند و جذاب باشند.»

چند مجری حرفه‌ای داریم که خودشان تهیه‌کننده خودشان هستند

وی اضافه کرد: «اتفاقاً من باید برای آوردن بازیگر، ناز بیشتری بکشم و دستمزد بیشتری بپردازم اما حاضرم این کار را بکنم چون فقط چند مجری حرفه‌ای داریم که اتفاقاً آنها هم خودشان تهیه‌کننده خودشان هستند. من آماده‌ام یک مجری خوب باشد که بتوانم به عنوان تهیه‌کننده از او استفاده کنم و قول می‌دهم تا آخر عمر هیچ سلبریتی ای نیاورم اما مشکل اینجاست که ما به عنوان رسانه اهمال کرده‌ایم؛ بعد از احسان علیخانی و رضا رشیدپور چه مجری جدیدی تربیت کرده‌ایم.»

این تهیه‌کننده و برنامه‌ساز با اشاره به حضور سلبریتی ها در تلویزیون تصریح کرد: «مدیر شبکه سه گلزار را می‌آورد چون جاذبه بیشتری دارد من به عنوان برنامه‌سازی که بیشترین مجری را معرفی کرده‌ام می‌گویم اجرای او خوب است ولی طبعاً باید افراد جدیدی به حوزه اجرا اضافه شوند.»

وی با اشاره به نبود مجریان تخصصی نیز گفت: «مجریان ما همه نوع برنامه‌ای را تجربه می‌کنند کم هستند افرادی که مثل سیاوش صفاریان‌پور فقط برنامه علمی یا مثل نجم‌الدین شریعتی فقط برنامه معارفی اجرا می‌کند و اکثر مجریان سر جای خود نیستند.»

من برای اجرای این برنامه به ۸ یا ۹ نفر فکر کردم

هاشمی اصلی بیان کرد: «من برای اجرای این برنامه به ۸ یا ۹ نفر فکر کردم اما خیلی‌ها توان این مدل کار را ندارند. این ترکیب تاکنون تجربه نشده بود و باید زمان بدهیم و بدون اغراق این کار خیلی با اقبال مردم مواجه شده بود.»

وی در پایان سخنانش به ساخت یک برنامه آموزشی در بخش‌های مختلف کار در تلویزیون اشاره و بیان کرد: «من می‌خواهم برنامه‌ای بسازم به عنوان «تلویزیون آموزشی» که رویکرد آن تلنت شو نیست و قرار است ورکشاپ‌هایی برای افراد علاقمند و جدید برگزار کنیم که بخشی از آن به اجرا می‌پردازد و امیدوارم بتوانیم باب جدیدی را در این حوزه باز کنیم.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    3 0
    ... رای دعای سحر تلویزیون نگاه می کنم. در یکی از شبکه ها یک آخوندی میاد و یک حرفهایی می زنه که هر سحر دو تا شاخ روی کله ام سبز می شه و دلم راستی راستی برای خدا می سوزه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    حداقل می خواست توجیه کنه تهمت نمی زد هر چی باشند از این دو بازیگز باسواد تر هستند