گلدنبرگ: کوبیدن بر طبل جنگ با ایران را متوقف کنید

مهر نوشت: مدیر اندیشکده امنیت نوین آمریکایی با انتشار توئیتی تأکید کرد که رسانه‌ها باید ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به خاورمیانه را مسئولانه گزارش دهند.

 «ایلان گلدنبرگ» مدیر اندیشکده امنیت نوین آمریکایی با انتشار یک پست توئیتری تأکید کرد که رسانه‌ها باید ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به خاورمیانه را مسئولانه گزارش دهند.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: کوبیدن بر طبل جنگ با ایران را متوقف کنید، چیزی که جنگ‌طلبان آمریکا می‌خواهند. ٣ سال در بخش ایران پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) کار کردم و می‌دانم این تحرکات فاصله بسیار زیادی با یک تحرک مهم (منتهی به جنگ) دارد.

وی افزود: انتقال یک سیستم پاتریوت به خاورمیانه ارزش تیتر اول شدن در نیویورک‌تایمز را ندارد، مخصوصاً که چند ماه قبل چهار سیستم کامل پاتریوت از منطقه خارج شده‌اند. درمورد انتقال ناو هواپیمابر هم بزرگنمایی شد، مخصوصاً که درنظر بگیریم اصلاً از قبل برنامه‌ریزی شده بود که در این زمان آنجا مستقر شده باشد.

گلدنبرگ گفت: پس واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟ یک نفر در کاخ‌سفید تصمیم گرفته رسانه‌ها به صورت عجیب‌وغریبی به این بحث انتفال تجهیزات بپردازند تا به ایران فشار وارد شود. علت این می‌تواند باشد که آمریکا نگران حمله ایران علیه نیروهایش در منطقه است. این چیزی ست که احتمالاً وزارت دفاع می‌خواهد. یا ممکن است هدف این فشارها بازگشت به میز مذاکره باشد. این چیزی است که به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد. یا این می‌تواند به منظور شروع یک بحران باشد. این چیزی ست که بولتون می‌خواهد.

مدیر اندیشکده امنیت نوین آمریکایی اظهار داشت: به‌هرحال رسانه‌ها باید مسئولانه اخبار را منتشر کنند و فقط به خوراک رسانه‌ای نگاه نکنند، به اتفاقات منطقه هم نظری داشته باشند. چیزی که الان بوجود آمده بحرانی روبه‌تزاید بواسطه حضور ناوی است که قرار بوده آنجا برود، یک سیستم پاتریوت و چند ب -۵۲. این تحرکات حتی نزدیک به اتفاقات چندسال قبل نیست که ما شروع به انتقال نیروها از جنگ داعش به شرق آسیا کردیم.

گلدنبرگ افزود: حرف آخر برای خبرنگاران. به واقعیات نگاه کنیم. به برآوردهای اطلاعاتی، مخصوصاً درمورد انگیزه‌ها و راهبردهای ایران با شک عمیق نزدیک شوید. ابزاری نشویم برای کوبیدن بر طبل جنگ.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =