نگاهی به طراحی داخلی اولین هتل فضایی لوکس دنیا

دوست دارید در طول یک روز 16 بار طلوع خورشید را ببینید؟ در فضایی با جاذبه‌ی صفر شناور شوید؟ یا یکی از معدود افرادی باشید که از فضا به سیاره‌مان زمین خیره می‌شود؟ گفته می‌شود که تنها در عرض دو سال و با رقمی نجومی، معادل ۵/۹ میلیون دلار، می‌توانید به همه این خواسته‌ها برسید.

تصاویری از طراحی داخلی اولین هتل فضایی لوکس دنیا، با نام ایستگاه آئورورا، برای اولین بار در روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته رونمایی شد. Orion Span از طریق استارتاپی که بر پایه فن‌آوری فضایی آمریکا طراحی و توسعه یافته است، طرح کلی یک ایستگاه فضایی تمام مدولار را تهیه کرده که به طور همزمان قادر به میزبانی از ۶ نفر به اضافه دو گروه از کارکنان اصلی است و مدت زمان این تور فضایی هم ۱۲ روز خواهد بود.

برنامه این است که اگر ایستگاه فضایی، به موقع در سال ۲۰۲۱ پرتاب و در مسیر مستقر شود، این هتل فضایی می‌تواند از اولین گروه مهمانانش در سال ۲۰۲۲ پذیرایی کند.

فرانک بانگر، مدیر عامل و بنیانگذار پروژه Orion Span در بیانیه‌ای که سال قبل صادر کرد، گفت: "هدف ما این است که فضا را برای همه قابل دستیابی کنیم. ایستگاه آئورورا، به محض پرتاب، قابلیت سرویس دهی را خواهد داشت و می‌تواند مسافران را با قیمتی بسیار کمتر (!!!) از آنچه تا به حال مطرح بوده، سریعا به فضا بفرستد." گویا این مبلغ برای مدیر عامل، مبلغ کمی است، گرچه به نسبت مخارج هنگفت سفرهای فضایی و باتوجه به مدت زمان این تور و امکانات هتل، می‌توان این مبلغ را، مبلغ معقولی دانست.

تجربه فضانوردی
با اینکه سفری 10 میلیون دلاری، برای یک تعطیلات دو هفته‌ای، خارج از بودجه‌ی اکثر افراد است، اما Orion Span ادعا می‌کند که در ازای این مبلغ، یک تجربه واقعی و دقیق فضانوردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. بانگر می‌گوید: "در گذشته، روند تعلیم و آموزش برای آماده‌سازی مسافران، جهت بازدید از ایستگاه‌های فضایی، ۲۴ ماه زمان لازم داشت، اما برای کاهش هزینه‌ها، ما این مدت زمان را در قالب یک دوره ۳ ماهه فشرده کرده‌ایم."

ایستگاه آئورورا: Orion Span از طریق استارت آپی که بر پایه فن‌آوری فضایی آمریکا طراحی و توسعه یافته است، امیدوار است بتواند اولین هتل لوکس دنیا را به فضا پرتاب کند.

۱۲ روز در مدار: این ایستگاه فضایی تمام مدولار، علاوه بر دو گروه از کارکنان، برای میزبانی از ۶ نفر به طور همزمان، طراحی شده و مدت زمان این تور فضایی، ۱۲ روز خواهد بود.

2 سال دیگر: تیم فعال در این پروژه امیدوارند که در سال 2021 به اولین مهمانان ایستگاه آئورورا خوشامد بگویند.

ابعاد: ایستگاه آئورورا، حدودا 12 فوت عرض و 35 فوت طول دارد، چیزی شبیه به ابعاد یک جت بزرگ شخصی.

داخل هتل: مسافران، ضمن لذت بردن از هیجان بی‌وزنی، می‌توانند در سرتاسر هتل حرکت کنند و از پنجره‌های ایستگاه، مناظر شمالی و جنوبی آئورورا را تماشا کنند.

فضای خواب: فرانک بانگر مدیر عامل و بنیانگذار پروژه Orion Span می‌گوید: "با توجه به اینکه کپسول‌های مخصوص خواب، غذای مصرفی در طول سفر و شکل طراحی بعضی از جزئیات، به خواست مسافران قابل تنظیم و تغییر هستند، می‌توان گفت که آئورورا، آغاز دوره جدیدی از سفرهای فضایی را کلید زده است."

در طول این سفر 12 روزه، مسافران فوق ثروتمند، در ارتفاع 300 کیلومتری از سطح زمین و در مدارهای پایینی پرواز می‌کنند؛ جایی که شاهد مناظری باور نکردنی از این سیاره‌ی آبی خواهند بود. این هتل، هر ۹۰ دقیقه، یک بار به دور کره زمین می‌چرخد و این بدان معناست که مهمانان، در هر ۲۴ ساعت ۱۶ بار طلوع خورشید را خواهند دید.

قهرمانان محلی
حضور فعال در گروه، شامل مشارکت در تجارب تحقیقاتی هم می‌شود؛ کارهایی مانند پرورش مواد غذایی در حین سفر – گیاهان و موادی که مهمانان، آن را به عنوان یک سوغاتی فوق‌العاده و کمیاب با خود به زمین می‌برند-  و پرواز بر فراز شهرها و زادگاه افراد.

پینگ پنگ در حالت بی وزنی هم یکی از سرگرمی‌هاست، که با ابزار و تجهیزات لازم برای شناور ماندن تکمیل می‌شود.

مهمانان می‌توانند از امکانات تماس ویدئویی زنده با نزدیکان از طریق اینترنت پرسرعت، استفاده کنند و زمینی‌ها، با دانستن تاریخ بازگشت، می‌توانند مراسم خوشامدگویی و استقبال از این قهرمانان محلی را برپا کنند.

بانگر می‌گوید: "با توجه به اینکه کپسول‌های مخصوص خواب، غذای مصرفی در طول سفر و شکل طراحی بعضی از جزئیات به خواست مسافران انجام می‌گیرد، می‌توان گفت که آئورورا آغاز دوره جدیدی از سفرهای فضایی را کلید زده است و در جایگاهی بسیار بالاتر از قبل ایستاده است."

مهمان‌ها قبل از ترک زمین، یک دوره سه ماهه آموزشی را تحت نظر خودِ Orion Span می‌گذرانند و گواهینامه مربوطه را دریافت می‌کنند. Orion Span ، در زمینه صنایع هوا فضا یک تیم با سابقه دارد که روی هم رفته بیش از ۱۴۰ سال، تجربه حضور انسان در فضا را دارند.

سفرهای چارتری
Orion Span، تنها مجموعه‌ای نیست که به شکل جدی در زمینه جابه جایی مرزهای سفرِ حرفه‌ای به فضا، فعالیت می‌کند. Axiom Space، شرکتی که با یک مدیر سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی در تگزاس، در زمینه نظارت همکاری می‌کند نیز، برنامه‌هایی دارد تا بتواند در سال 2024 یک ایستگاه فضایی اقتصادی را در مدار زمین قرار بدهد.

آنها می‌گویند که برنامه‌ی بردن مسافر به ISS (ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی) در سال ۲۰۲۰، محقق خواهد شد و این برنامه در گام بعدی، به انتقال مسافر به ایستگاه فضایی شخصی، تغییر وضعیت می‌دهد.

Axiom Space، هنوز حد و حدود هزینه‌های احتمالی برای پیاده سازی ایده‌های مسافرتی‌اش را اعلام نکرده است، اما می‌گوید که این قیمت، هر چقدر هم که باشد، قطعا بسیار پایین‌تر از هزینه‌هایی است که توریست‌های فضایی قبلی، مثل دنیس تیتو، پرداخته بودند؛ بنا بر گزارشات، او برای یک سفر ۷ روزه، در سال ۲۰۰۱، مبلغ ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرده بود.

شرکت Virgin Galactic، که توسط ریچارد برانسون و با هدف ترتیب دادنِ سفرهای خلاصه و سریع به فضا تاسیس شد، برای هر سفر، مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار را در نظر گرفته بود. در اصل، قرار بود که پروازهای آنها در سال ۲۰۰۹ شروع شود، اما در نهایت، پروازهای اولیه به فضا، در دسامبر ۲۰۱۸ اتفاق افتاد.

هزینه این کار، هر چقدر که باشد، آمار گردشگران و رقم پول نقدی که می‌پردازند، در برابر گردش فضایی که نصیبشان می‌شود، خیلی به چشم نمی‌آید. با این حال، بانگر می‌گوید که ایستگاه فضایی آئورورا، فراتر از ارائه خدمات هتلی، عملکردهای چندگانه دیگری هم دارد. آنها طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که سفرها را به صورت چارتر، به آژانس‌های فضایی واگذار کنند و حمایت اصلی خود را به سمت تحقیقات مربوط به مقوله بی وزنی و تولیدات فضایی سوق بدهند.

بانگر اضافه می‌کند: "طراحی، ساخت و سازماندهی ما طوری انجام می‌گیرد، که به راحتی بتوانیم ظرفیت هتل را افزایش بدهیم و به این ترتیب، قادر باشیم به تناسب تقاضای بازار رشد کنیم."

مأموریت بعدی Orion Span چیست؟ اینکه برای اولین بار در دنیا، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، با مالکیت‌های جداگانه را به فضا بفرستد!

به نظر می‌رسد که کمتر کسی شانس حس کردن این تجربه‌ی بی‌نظیر را داشته باشد، ولی خیلی رویایی است، اینطور نیست؟

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259118

برچسب‌ها