گزارش حریق به آتش‌نشانی حدود ۲ ساعت پس از شروع آتش‌سوزی

ایسنا نوشت: آتش‌سوزی سرای دو دری (ایکی قاپیلی) بازار تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز بررسی شد و بر اساس گفته‌ی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز، آتش‌سوزی یک‌ونیم الی دو ساعت پس از آغاز، گزارش شده که همین موضوع مهار آتش را بسیار سخت کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی‌ شهرداری تبریز در صحن علنی شورا اظهار کرد: ساعت ۲۲:۱۵ چهارشنبه، یکی از شهروندان آتش‌سوزی در بازار شمس را گزارش کرد که آتش‌نشانان در مدت سه دقیقه خود را به محل گزارش شده رساندند که در گزارش مجدد شهروندان، مشخص شد که بازار تبریز آتش گرفته و همین گزارش اشتباه در مرحله‌ی اول، باعث هدر رفت یک دقیقه شد و در نهایت آتش‌نشانان در طول چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

محمد قلی‌زاده ادامه داد: گستره‌ی حریق هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در حدی بود که در بررسی‌ها مشخص شد حدود یک‌ونیم الی دو ساعت پس از شروع آتش‌سوزی این حادثه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وجود مواد آتش‌زا در سرای دو دری مهار آتش را غیرممکن کرده بود، ادامه داد: آتش‌نشانان از هفت نقطه به سمت آتش حمله‌ور شدند و به دنبال مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به سراهای دیگر بودند.

قلی‌زاده با بیان اینکه آتش‌سوزی بازار در طول چهار ساعت مهار شد، خاطرنشان کرد: به گفته‌ی کارشناسان اعزامی از تهران، کار آتش‌نشانان در مهار آتش بازار بی‌نظیر بود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این آتش‌سوزی باعث سوختن ۹۵ درصد مغازه‌های سرای دو دری شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی بازار در مقابل آتش‌سوزی، گفت: علاوه بر نصب کپسول اطفای حریق و شیر هیدرانت، دوره‌های آموزشی برای اصناف بازار برگزار کرده و گواهی شرکت در دوره را نیز اعطا کرده‌ایم.

 وی با ابراز گلایه از همکاری نکردن شهروندان با آتش‌نشانان، خاطرنشان کرد:  مردم تعدادی از شیلنگ‌ها را به صورت خود سرانه در کف بازار پهن کردند و همچنین حجم تردد نیز بالا بود تا اینکه نیروهای ارتش، سپاه و پلیس مردم را به بیرون هدایت کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =