کیهان نوشت:وزیر مهاجرین افغانستان درباره توضیحات معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، آن را قابل قبول دانست و از مردم و دولت ایران به خاطر حمایت‌ها و مهمان‌نوازی از مهاجرین افغانستان قدردانی کرد.

در پی توضیحات سید عباس عراقچی درباره مهاجرین افغانستانی، کابل اعلام کرد که این توضیحات قانع‌کننده بوده و جای نگرانی نیست.
 حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان در حساب توییتری خود از ملت ایران و شخصیت‌های فرهنگی، فرهیختگان و ائمه جمعه و جماعات این کشور به خاطر حمایت از مهاجرین افغان تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به دیرینگی روابط میان دو کشور، ارتباطات 2 دولت در همه زمینه‌ها را حسنه و روبه‌جلو خواند.
گفتنی است، چند روز قبل عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفته بود که اگر آمریکا به تحریم‌های ایران ادامه داد از مهاجران افغانستان خواسته خواهد شد که ایران را ترک کنند. این سخنان که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران و افغانستان داشت، معاون وزیر خارجه ایران را بر آن داشت تا درباره اظهارات خود توضیح دهد. وی در توضیحات بعدی اعلام کرد که از این عبارت وی سوءبرداشت انجام شده و منظورش این بوده که اروپا باید به ایران برای اقامت مهاجران کمک کند و اینکه ایران به دنبال اخراج مهاجران از این کشور نیست.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    3 1
    کیهان فقط خبر رسانی نمیکند خط مشی تعیین میکند درست و غلط را تشخیص میدهد نیت افراد را می بیند جاسوسان را شناسایی میکند اسناد محرمانه ای که هیچ دستگاه اطلاعاتی به ان دسترسی پیدا نکرده جمع اوری میکند برای همه مشکلات سیاسی و اجتماعی راه حل ارائه میکند سخنگوی همه افراد و احاد ملت و دولت است و .......... نتیجه اینکه کیهان " فضول " هر موضوعی است
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    2 0
    دن كيشوت مطبوعات
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    3 0
    کیهان رو ولش کن، بخ نظرتون توضیحات عراقچی واقعا مطابق حرف‌های قبلیش بود؟ یا مثل همیشه ماله‌کشی کرد؟