۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
فرمانده تروریست‌های سوریه فراخوان داد

ایسنا نوشت: فرمانده کل گروه تحریرالشام بعد از تشدید عملیات ارتش سوریه و پیشروی‌اش در حومه حماة، از تمامی ساکنان مناطق تحت سیطره‌اش خواست سلاح به دست بگیرند و از ادلب دفاع کنند.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، ابومحمد الجولانی، فرمانده کل تحریرالشام بعد از شکست نیروهایش در برابر ارتش سوریه در حومه حماة در این مناطق حضور یافت. او که یونیفورم نظامی پوشیده بود و سلاح به دست گرفته بود سعی کرد شکست نیروهایش در برابر ارتش سوریه را توجیه کند.

وی دیداری را با بیش از ۵۰ فعال رسانه در حومه ادلب برای توجیه شکست نیروهایش در مناطق حومه غربی حماة برگزار کرد.

براساس گزارش یکی از فعالان حاضر الجولانی شکست نیروهایش را اینگونه توجیه کرد که نظام سوریه بمباران هوایی و حملات زمینی را تشدید کرد و هیچ کسی نمی‌تواند در برابر این بمباران دوام بیاورد.

الجولانی مدعی شد که هیچ گونه عملیات نظامی به سمت ادلب و خان شیخون وجود ندارد و نظام سوریه قادر به پیشروی در مناطق مذکور نیست. وی وجود هرگونه توافقی برای تحویل این مناطق را تکذیب کرد.

وی گفت که تحریرالشام آمادگی لازم را برای مقابله با پیشروی نظام سوریه در بقیه مناطق دارد.

الجولانی در مصاحبه با طاهر العمر، فعال رسانه‌ای گفت: ما از تمامی کسانی که می‌توانند سلاح به دست گیرند می‌خواهیم به میدان جنگ بیایند.

وی گفت: تحولات اخیر نتیجه شکست کنفرانس‌های سیاسی و تلاش برای فریب سیاسی است. این تحولات به تمامی توافق‌نامه‌ها و کنفرانس‌های سابق پایان داد.

الجولانی مدعی شد: النصره حق دارد پایگاه حمیمیم را که موجب قتل مردم سوریه شده، بمباران کند. معادله واضح است. اگر روسیه می‌خواهد حمله به حمیمیم متوقف شود پس باید به حمایت از نظام سوریه و قتل مردم پایان دهد.

براساس اطلاعات مرحله آتی عملیات ارتش سوریه کنترل بر روستاها و مناطق سهل الغاب در حومه حماة است.

ارتش سوریه به سرعت در مناطق حومه شمال غربی حماة پیشروی کرده و کنترل روستاهای الجمازیه، باب الطاقه و المستریحه را در دست گرفته و همزمان وارد مرزهای جنوبی استان ادلب شده و روستاهای العریمه و میدان غزال در شرق روستای الکرکات را در دست گرفت.

همچنین منابع محلی اعلام کردند که ساکنان مناطق تحت سیطره "جبهه ملی آزادی" که توسط ترکیه در ادلب تشکیل شده، از فرستادن فرزندان خود به جبهه‌های جنگ در کنار جبهه النصره در حومه شمالی و شمال غربی و حومه جنوبی ادلب خودداری می‌کنند.

به گفته منابع، النصره طی چند روز اخیر جوانان زیادی را به دلیل مخالفت با ورود به جنگ در جبهه‌های شمال و شمال غرب حماة بازداشت کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =