خسارت بازاریان ایکی‌قاپلی به صورت نقدی ‌پرداخت می‌شود

فرماندار تبریز گفت: براساس جلسات برگذار شده و اعلام شرکت های بیمه‌ای خسارت های وارده به بازاریان ایکی قاپلی طی هفته جاری به صورت نقدی پرداخت و همچنین مغازه های اعلامی شهرداری نیز در ۱۰ روز آینده تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بهروز مهدوی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: خوشبختانه در زمان مناسبی برای کار و انجام پروژه های عمرانی قرارداریم و می‌توانیم تا هشت ماه کار مرمت قسمت های آسیب دیده بازار را انجام دهیم.

وی افزود: برخلاف سیاه نمایی های برخی رسانه های خارج از استان تنها یک درصد بازار تبریز دچار حریق شده و اینگونه نیست که برخی رسانه ها می‌گویند بازار تبریز به تاریخ پیوست!

مهدوی ادامه داد: براساس اعلام شرکت های بیمه پرداخت خسارت حادثه دیدگان طی هفته جاری انجام خواهد شد و بنابر اعلام شهرداری تبریز، مغازه هایی که قبلا قول آنها داده شده بود ظرف ۱۰ روز آینده به صورت رایگان در اختیار حادثه دیدگان قرار می‌گیرد

جواد رحمتی معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: لازمه توسعه گردشگری استان اشرافیت کامل بر ظرفیت‌های موجود در منطقه است که به سبب عدم آگاهی لازم از مزایای صنعت گردشگری تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود بهره ببریم، لذا برای اینکه برنامه‌ای به طور کامل محقق شود لازم است با نگاهی واقع بینانه به بررسی ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌های اصولی تدوین شده برای توسعه این صنعت در منطقه بپردازیم.

وی افزود: در منطقه همچنان تفکر سوق به سرمایه گذاری در صنعت بیش‌تر از گردشگری است و متأسفانه همچنان این تفکر ادامه دارد و می‌بایست با اتخاذ سیاستی کلان در صدد اصلاح این تفکر و رفع موانعی این چنین در مسیر رسیدن به اهداف خود باشیم.

وی با اعلام آمادگی معاونت عمرانی استانداری در تسریع بخشی عملیات مرمت و بازسازی سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز، ادامه داد: در راستای حفظ هویت بازار تبریز می‌بایست به فعالیت‌های سنخیت دار و تقویت راسته گرایی بازار تبریز توجه داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =